Mijn Klacht:
Vandaag met mijn giftcards naar de Ici Paris. Bleken er twee niet te werken. Ik zou ze hebben laten verlopen volgens de schopmanager. Ik moest maar op de computer de klantenservice mailen en dan kunnen zij daar de kaartjes wel weer activeren. Ze liep weg en liet ons een teleurgesteld achter. Onze geurtjes waren al ingepakt en klaar om mee naar huis te gaan. Er was ook nog een andere medewerker van de ICI Paris die daar niet werkte maar langskwam. Leek een rayon manager. Een lief meisje die daar net werkte, schat ik in vroeg aan haar of zij wist hoe dit proces loopt. “Nee dat weet ik niet” zei ze. “Dit is niet mijn handeling, maar die van het hoofdkantoor.” “Ik kan niet bepalen hoe zij dit doen.” Uiteindelijk 2 van de drie geurtjes meegenomen omdat er giftcards waren die nog wel werkte.
Jammer want ik kan me altijd zo blij voelen met een nieuw geurtje. Snap niet dat een kaartje waar je geld op laat zetten kan verlopen. De kaartjes die we het laatste hebben gekregen lijken altijd geldig. Op de “oudere” gift cards staat dat de ze 1 jaar na afgite geldig zijn.Lijkt mij erg onredelijk, omdat het niet om een aanbieding of actie gaat maar gewoon geld op een card.
Gewenste Oplossing:
Als mijn giftcards zonder al te veel moeite door iemand van Ici Paris wordt geactiveerd. En dat mensen in de winkel dit evt. voor je kunnen doen en dat de mensen in de winkel iets meer hun best doen voor de klanten. Klantvriendelijkheid maar ook klantgerichtheid is erg belangrijk.
Aandacht voor Klantgerichtheid leidt gegarandeerd tot toename van de Klanttevredenheid. Ondanks alle goede bedoelingen die Klantvriendelijke mensen hebben, wordt het cruciale aspect van Klantgerichtheid vaak vergeten. Dat betekent écht weten wat er bij een Klant speelt, wat hem beweegt en hier als organisatie op inspelen. De verwachtingen over en weer duidelijk hebben, is een voorwaarde voor succes. Doordat er minder miscommunicatie is, hoeven zaken niet in twee keer te worden opgelost en kunnen verwachtingen van de Klant worden overtroffen.
![](https://www.klacht.nl/wp-content/themes/klacht_2014/images/complaint-approved.png)