Klacht: la paz amsterdam

op 01 september 2011 over Iberia in de categorie Vliegmaatschappij

De afgelopen zaterdag zou ik terugvliegen uit La Paz terug naar Nederland. Ik had bij vliegtickets.nl een ticket van Iberia gekocht. Van vliegtickets.nl had ik een mailtje gekregen dat ik via het waivers program een visum voor Amerika moest aanschaffen aangezien ik op de terugweg een tussenstop in Miami had. Uiteraard heb ik dit geregeld en betaald. Op mijn acceptatie van het Esta/waivers program stond/staat uitdrukkelijk vermeld dat ik het formulier niet hoefde te printen en mee te nemen. Echter in La Paz werd ik niet toegelaten in het vliegtuig vanwege het ontbreken van dit formulier en werd mij verzocht op de manager te wachten. De manager verscheen ruimschoots anderhalf uur later nadat mijn vlucht al vertrokken was. Op dat moment moest ik het zelf maar uitzoeken. Er werd mij verteld dat ik misschien de woensdag erop zou kunnen vliegen maar Iberia even moest bellen. Iberia bellen bleek n iet eenvoudig. Vanuit de pay phone op het vliegveld kon ikm geen 0900 nummers bellen en verder is Iberia onbereikbaar. Aan de balie wisten ze ook niet hoe met Iberia in contact te komen. Uiteindelijk via veel bellen en internetten toch gelukt. Iberia wilde mij voor de betreffende vlucht op woensdag 3600 euro extra in rekening brengen. Ik heb dit bedrag eenvoudigweg niet dus dat was geen optie. Uiteindelijk ben ik de stad weer ingegaan en heb ik bij LAN een enkeltje Amsterdam gekocht. Overigens was de vlucht van La Paz naar Miami een American Airlines vlucht maar zij bleven mij doorverwijzen naar Iberia.

Ik wil graag de kosten van het LAN ticket en de extra kosten die ik gemaakt heb (telefoon, internet, taxi) vergoed krijgen.
Dit gaat om 1880 dollar voor het ticket en 40 dollar voor overige kosten.

Alle klachten die gemeld zijn door klaasruitinga