Klacht: Huurstunt.nl nooit gebruikt of aangemeld, wel incasso’s.

op 24 september 2015 over Huurstunt.nl in de categorie Algemeen

Ik heb sinds een half jaar incasso’s van huurstunt.nl (a 19,95 per maand) via Billink b.v. Ik heb mij echter nog nooit aangemeld voor deze ‘service’, en had er zelfs nog nooit eerder van gehoord. Hoe ze aan mijn betalingsgegevens komen is voor mij dan ook een raadsel. Ook is het erg vervelend dat ik niet kan bellen naar huurstunt.nl, maar enkel een mailtje naar een info adres kan sturen. Ik heb zo dus geen idee of er iets aan gedaan wordt. al met al maakt dit bedrijf op deze manier niet bepaald een frisse indruk, en betwijfel ik ten zeerste of ik in mijn eentje een passende oplossing ga vinden.

Ik ben tevreden wanneer de zes betalingen van 19,95 in zijn geheel worden teruggestort op mijn rekening, en de onrechtmatige incasso's worden gestaakt. Verder zou ik graag weten hoe de incasso's tot stand gekomen zijn.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huurstunt.nl nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Huurstunt.nl in behandeling genomen

Heeft op 12 november 2015 om 15:56 geantwoord

Er is tot nog toe geen enkele oplossing gekomen, en er word zelfs gedreigd met aangifte voor laster. dit terwijl zei nog steeds ten onrechte 80 euro van mij hebben. Ik vind net weer een klacht waarbij huurstunt.nl ook begon te dreigen met een aangifte voor laster. Ik vraag me sterk af of het hier enkel om onkunde gaat.

Bericht van Huurstunt.nl

1 jaar geleden - Geachte heer Willems, Huurstunt heeft u vanaf het begin af aan keurig te woord gestaan via de e-mail. U gaf aan geen account te hebben aangemaakt en Huurstunt gaf aan dat onder uw naam, adres, e-mailadres en bankgegevens toch echt een account is aangemaakt. En dat als u dit zelf niet geweest is u hiervan aangifte dient te doen. Een derde maakt misbruik van uw gegevens en dit is strafbaar. Huurstunt heeft u aangegeven dat de facturen gecrediteerd worden zodra u hiervan aangifte heeft gedaan. Dit weigert u echter. Helaas kan Huurstunt u dan ook niet helpen bij het crediteren. Tevens heeft u een andere klacht op Klacht.nl geplaatst waarin onwaarheden staat. Huurstunt heeft u hierop gewezen maar u wilt dit niet aanpassen. Vervolgens geeft Huurstunt aan dat zij hiervan dan aangifte dient te doen aangezien laster jegens een bedrijf strafbaar is. Huurstunt is u altijd bereid te helpen maar zolang wij geen aangifte ontvangen kunnen wij er niet vanuit gaan dat u dit account niet zelf heeft aangemaakt. Zodra de aangifte is ontvangen worden de facturen gecrediteerd. Bovenstaande hebben wij u ook meerdere malen proberen uit te leggen via de email maar hopende u alsnog hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Reactie van de melder van de klacht jwillems1958

1 jaar geleden - DEZE KLACHT IS NIET OPGELOST! Dit was de mail die ik van huurstunt.nl kreeg: Geachte heer, Deze afschrijvingen staan op naam van A. Verhoeven te Eindhoven. Kent u deze persoon? Wellicht heeft zij gebruikt gemaakt van uw gegevens en was u dit vergeten? Met vriendelijke groet, Mw. C. de Vries Huurstunt.nl E: info@huurstunt.nl I: http://www.huurstunt.nl Mijn naam is echter JJM Willems, en dat is ook de naam die gekoppeld is aan die rekening. Laten we dus vaststellen dat deze machtiging ongeldig is aangezien er alleen een machtiging gedaan kan doen door de rekeninghouder. U vraagt mij dan of ik misschien vergeten ben dat ik iemand gezegd heb dat hij voor een incasso wel mijn rekeningnummer mag gebruiken, onder zijn naam. (A.verhoeven). Ik zou wel een beetje licht in het bolletje zijn om dat te doen, of niet huurstunt? In deze zaak valt er niks voor mij te halen, dus vind ik het belachelijk dat uw eerste reactie is om mijn betrouwbaarheid in twijfel te trekken. U gaat er bij voorbaat van uit dat ik gesjoemeld heb met de naam op het incasso, om vervolgens een half jaar later de 140 euro die ik betaald heb terug te eisen met al deze rompslomp van dien. Erg plausibel is dit allemaal niet, maar als ik verdere hulp wil zal ik zelf eerst moeten bewijzen dat dit scenario niet waar is, door aangifte te doen. Dit in mijn tijd, terwijl u onrechtmatig 140 euro van mijn rekening trekt. Daarnaast is het niet zo dat ik simpelweg te lui ben om hier aangifte van te doen; integendeel. Ik acht de kans dat deze A.Verhoeven per ongeluk een cijfertje in zijn IBAN verkeerd heeft getypt, groter dan dat deze man persoonsfraude pleegt voor een klein abonnement van 19,50 per maand. Dan zou een logische eerste stap zijn dat u deze klant van u benaderd, met de informatie van mij verschaft. U heeft immers zijn gegevens, blijkt uit uw mail. (en is overigens nodig voor een machtiging). Dat is bij huurstunt.nl niet logisch, maar u vind het veel logischer om de gedupeerde te zeggen dat hij maar aangifte moet gaan doen naar deze A. Verhoeven. Snapt u dat ik liever geen aangifte doe van zoiets ernstigs terwijl het net zo goed op een klein foutje kan berusten? U had kunnen onderzoeken of dit zo was, maar u koos er voor om in plaats van dat mijn betrouwbaarheid in twijfel te trekken. bravo huurstunt! Zodra ik mijn onvrede, naar eerlijkheid, meld bij klacht.nl word ik ook nog eens beticht van laster. Het zou onwaarheden bevatten? naar mijn weten niet. Maar na wat googlen vond ik nog een klacht waarbij huurstunt direct dreigde met een laster aangifte. zal wel policy zijn dan. Kortom, wat een fantastisch fijn bedrijf is dat huurstunt. Mocht er een oplossing komen van huurstunt waar ik tevreden mee ben, dan zal ik een reactie plaatsen dat deze zaak ook echt opgelost is. Maar dat is duidelijk nog niet het geval TO BE CONTINUED

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurstunt.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurstunt.nl

Heeft op 06 juni 2016 om 14:38 geantwoord

Wij hebben meneer doorverwezen naar het CMI en op deze manier hebben wij meneer proberen te helpen. Er zijn vele mails heen en weer gestuurd. Tot op heden hebben wij echter niets meer vernomen van het CMI en meneer zelf. Deze klacht is dan ook wat Huurstunt betreft opgelost aangezien wij nu afwachtende zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door jwillems1958