Klacht: hufterig gedrag bestuurder

op 18 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteravond rond 19.30-20.00 reed een DHL busje met kenteken nummer V-597-RR door mijn woonwijk. De kinderen waren op het veldje voor de deur aan het spelen en wij stonden met de buurvrouw op de stoep. Er kwam een DHL busje aangereden, enorm hard, terwijl de kinderen zo hadden kunnen oversteken. Daarop liep mijn buurvrouw naar hem toe om te vragen of hij misschien ietsmidner hard in een woonwijk waar overduidelijk kinderen aan het spelen zijn, wilde rijden. Hij zei daarop eerst: ‘vond je?’ en daarna dat hij vast aan het oefenen was voor het karten van vanavond.
Ten eerste vind ik het rijgedrag totaal ongepast in een kinder woonwijk. Ten tweede vind ik de reactie van de bestuurder absoluut niet passen bij beschaafd gedrag.
Toevallig ging ik later die avond hardlopen in de buurt en scheurde hij weer 2 keer hard langs, waaruit blijkt dat het niet eenmalig te hard rijden is.

Mijn kinderen zijn 1 en 3 jaar, ook al laat ik ze nooit alleen buiten spelen en probeer ik ze vanaf het begin te leren dat ook al wonen we in een doodlopend gebied, altijd uit te kijken naar auto's, deze bus hadden zij nooit kunnen zien aankomen. Ik heb er wakker van gelegen wat er had kunnen gebeuren.
Ik ben tevreden als deze jongeman op zijn gedrag wordt aangesproken en wordt bekeken of er meerdere meldingen over hem zijn gemaakt. Daarnaast zou ik een persoonlijke terugkoppeling waarderen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 18 juli 2019 om 15:19 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat een bezorger van DHL ontzettend hard bij u door de wijk heeft gereden. Toen hij daarop aangesproken werd reageerde hij nogal laconiek. Mijn excuses voor het ongemak.

Wij kunnen aan de hand van het kenteken achterhalen om welke bezorger dit gaat en gaan zorgen dat deze erop aangesproken wordt. Hier zal geen persoonlijke terugkoppeling op volgen maar u mag ervanuit gaan dat wij dit serieus oppakken.

Sorry voor al het ongemak.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Hartelijke groet,

Jip