Klacht: colporateurs

op 24 september 2010 over HOSHI SUDOKU in de categorie Magazines

Ik ben tijdens mijn drukke werkzaamheden gebeld door een verkoper. Joost mag weten hoe zij aan mijn privé 06-nummer zijn gekomen. Enfin het gratis exemplaar tegen verzendkosten wilde ik wel ontvangen, maar benadrukte gelijk dat ik geen abonnement wilde. Kreeg ik toch ongevraagd exemplaren toegestuurd. Ik direct gebeld. Een mevrouw die heel slecht nederlands sprak vertelde mij dat ik de voorwaarden beter moest lezen. Ik nog zeggen dat ik nooit om een proefabonnement heb gevraagd, dus ook niet om hun voorwaarden. Ik de twee boekjes met een begeleidende brief retour gezonden. In de brief vermeld dat ik niet iets wenste te ontvangen waar ik niet om heb gevraagd en dat ik dus ook niet zou betalen. Krijg ik een mail, ook benieuwd hoe ze daaraan zijn gekomen want ik had alleen mijn adres in de brief vermeld, dat mijn abonnement pas per 1 december kon worden beëindigd en tot die tijd dus 20 Euro per maand moest betalen. Het is toch heel logisch dat je geen 20 Euro voor een puzzelboekje gaat betalen als je een soort gelijk boekje in de winkel kan kopen voor nog geen 5 Euro. Vandaag kreeg ik echter een brief dat ik hen nog geld verschuldigd ben en daar bovenop nog eens 15 Euro administratiekosen. Moe wordt ik hiervan. Als ik niet betaal dan gaat het naar een incassobureau en als ik dan nog niet betaal staat er een mannetje voor de deur. Dat zie ik natuurlijk helemaal niet zitten. Ik vind dat ik ongevraagd ergens mee opgezadeld ben en het feit dat ze mijn privénummer en mailadres hebben bemachtigd vind ik inbreuk op mijn privacy. Ik zie het niet zitten om voor mij veel geld te betalen aan hen omdat zij iets ongevraagd sturen, wat ik overigens retour heb gezonden. Vroeger noemden wij dit colporateurs, maar ook inbrekers en die zijn bij de wet verboden.

Gewenste oplossing

Als ik niet hoef te betalen voor ongevraagde boekjes die ik netjes retour heb gezonden en ik wil niet meer door hen worden lastiggevallen en ik wil niet meer dat zij mijn privégegevens gebruiken. Dat vind ik nog het ergste, dat zij die gegevens blijkbaar via via hebben gekregen.

Alle klachten die gemeld zijn door rooslily