Klacht: Horrorvakantie in Mexico

op 30 september 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Wij hebben samen met TUI Alkmaar maanden lang gezocht naar een passend hotel in Mexico, uiteindelijk had TUI Alkmaar het Royalton hotel & spa geadviseerd. Wij hebben een zoon met de spierziekte van duchenne , hierdoor moesten wij een hotel vinden die was aangepast voor een elektrische rolstoeler.

1. Het begon allemaal al bij onze heenvlucht, wij hadden specifiek premium class stoelen gereserveerd voor onze zoon, hierdoor konden de armleuningen van de stoelen omhoog en kon hij lang gestrekt liggen op de stoelen. Helaas toen we het vliegtuig in gingen, konden de armleuningen niet verplaatst worden, hierdoor waren wij genoodzaakt om op de economy class stoelen te zitten terwijl we voor de premium betaald hadden.

2. Ons werd verteld dat onze kamer geen drempels zou hebben en de douche ruim genoeg is en er geen hinder aanwezig is voor de rolstoel. Toen wij de dag erna naar een TUI medewerker (Joyce) waren gegaan om ons verhaal uit te leggen, verwees zij ons naar de guest service van het hotel. Helaas konden zij ook niks voor ons betekenen omdat ze beweerden dat het hotel vol zat. De dagen erna probeerden we weer in contact te komen met Joyce, maar die was nergens te bekennen en het hotel had alleen maar het nummer van TUI in Nederland.

3. De eerste avond kwamen wij een halfuur voor sluiting van het restaurant binnen om na een lange reis iets te kunnen eten. Tot onze verbazing was het grootste deel van het eten op, of koud. Als we vroegen of er nieuwe schalen aankwamen, knikten ze nee. Onze zoon moest meerdere avonden zijn medicijnen nemen op een lege maag, omdat er niks te eten was. De hygiëne in het hotel was ook ver te zoeken, alle koks waren erg aan het zweten en de druppels vielen letterlijk in het eten. Als we drinken wilden bestellen waren de obers ook ontzettend aan het zweten, de koks veegden letterlijk hun bezwete gezicht af met een handdoek en met dezelfde handdoek maakte ze de pannen opnieuw “schoon”.

4. Je moest vaak 1 tot 2 uur wachten tot je een a la carte restaurant kon betreden wegens de wachtlijst. Elke middag probeerden er werknemers bij het zwembad flessen wijn te verkopen, dit omdat als je daadwerkelijk een fles wijn kocht, je niet in de rij hoefde te wachten voor de a la carte restaurants. De prijzen waren rond de 60 euro.

5. Overdag kon je bij meerdere bars terecht voor een drankje, helaas waren ze niet overal bekend met de gang van zaken. Als je een specifiek drankmerk wilde drinken ( black label, jack daniels etc.) dan vertelden ze dat het of op was, of dat die tegen betaling was. A-label dranken waren dus niet overal in het hotel te verkrijgen.

6. De tegels van het zwembad waren ook niet in goede staat, de begeleider van mijn zoon heeft zich diep in zijn voet gesneden door de kapotte tegels.

7. Vaak moesten wij 1.5 tot 2 uur wachten op roomservice, terwijl er via de telefoon gezegd werd dat het ongeveer 30 minuten zou duren.

8. Het strand aan het hotel was ook niet wat wij ervan verwacht hadden. Op de foto’s in de flyer en boekje was het strand blauw en schoon, helaas kunnen wij dit niet zeggen over het daadwerkelijke water bij het hotel. Het zat vol met zeewier, takken, bladeren en kwallen. Toen wij naar de guest service gingen vertelden zei dat het TUI zijn schuld is, aangezien jullie die foto’s op jullie site en boekjes hebben gezet.

9. Door de slechte hygiëne in het hotel liep er veel ongedierte rond zoals kakkerlakken. In restaurants, gangpaden, zwembaden en andere open plekken wemelde het van de kakkerlakken. Om dit te bestrijden spoten ze veel gifgassen tegen de insecten. Helaas ging dit ten kosten van het kunnen zitten op het balkon, aangezien je ogen en neus ervan gingen branden.

10. Aangezien we Joyce niet konden bereiken, gingen we praten met de leidinggevenden Ambar en Stefania. Een uur lang hebben wij ons verhaal verteld, en het enige wat ze voor ons hebben gedaan is hun excuses aanbieden. Ze zouden contact opnemen met Joyce om te kijken wat ze voor ons kunnen doen, helaas hebben wij hier niks meer over gehoord. Het desk in het hotel had ook geen nummer van Joyce, alleen het Nederlandse nummer.

Mochten jullie nu de recensies gaan lezen op verschillende sites, dan is dat bedrog. Aangezien wij de recensies vooraf ook gelezen hebben en daarom zo enthousiast waren, deze vakantie was niet een cent waard van wat we hebben betaald. Wij zullen met deze brief ook beeldmateriaal opsturen om alles nog extra te bevestigen, ook stuur ik de medische verklaring van mijn zoon op.
Wij zaten zeer beperkt met de situatie van mijn zoon en na een paar maanden zoeken waren wij erg blij om uiteindelijk op vakantie te kunnen, uiteindelijk ging er heel veel mis en nam niemand onze klachten serieus.

Hopelijk kunnen jullie ons wel helpen met een passende compensatie. Anders zijn wij helaas genoodzaakt om de publiekelijke aandacht te vragen over onze situatie, met beeldmateriaal en al.

Hier een citaat van mijn zoon:
“Wou heel graag in de zee zwemmen alleen kwam dat er niet van doordat de zee zo vervuild was en er kwallen in zaten durfde ik de zee niet in te gaan tot mijn grote teleurstelling”

Wij verwachten een forse geld-vergoeding namens Tui om een heleboel goed te maken met ons, de tijd kunnen wij helaas niet meer terugkrijgen
al zou een forse geld-vergoeding wel een pleister zetten op een hele grote wond.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Soroosh96