Klacht: horloge uit het pakketje verdwenen

op 16 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 1 juni een een pakketje verstuurd naar Duitsland. In de tweede week van Juni belde de ontvanger mij op om te zeggen dat hun Postbezorger in Duitsland een pakketje voor hun heeft afkomstig van mij uit Nederland.
Deze Postbezorger zegt dat het pakketje beschadigd is en niet afgeleverd mag worden. Het zal terug gestuurd worden naar Nederland naar mijn adres. Hierop heb ik contact opgenomen met de Post.nl service. Echt heel onbeschoft afgewimpeld dat ik 3 weken moet wachten want het pakket wordt retour gestuurd. Er zou binnen 3 weken contact met mij opgenomen worden. Na 3 weken wachten niets dus heb ik maar via contact formulier weer nagevraagd. Na een paar dagen komt er bericht dat ze het zullen uitzoeken en dat ik binnen 5 werkdagen gecontacteerd word. Maar na 5 werkdagen niets. Weer contact opgenomen. Ik krijg dan een email van onderzoek buitenland dat ze het zullen uitzoeken ik ik binnen 10 dagen gecontacteerd word, maar u raad het al, niets. Weer contact opgenomen en nu reageren ze sinds 7 dagen niet op mijn email.
Nu net bericht ontvangen dat het pakketje retour is gekomen en bij de buurman is afgeleverd en die heeft ook getekend voor het pakket. De buurman heeft het net aan me gegeven en waar ik al bang voor was is ook waar het horloge er niet meer in zit. Schandalig dat mijn vriendelijke buurman het pakketje van wat Post.nl wist dat het beschadigt was aan mijn buurman heeft afgeleverd. Het bubbeltje plastic was er nog wel waarin ik het horloge verpakt had maar maar “netjes” opgesneden het horloge zat er niet meer in. De rede opgegeven voor de retour zending wat op het pakketje staat is: “address error”, dit klopt helemaal niet want de ontvanger heeft al bericht gehad dat het pakketje beschadigt is. Dit wist ik al vanaf het begin. Echt schandalig, nog steeds geen bericht van Post.nl. Ben echt heel erg teleurgesteld, vriendelijk uitgedrukt. Dit is een aangetekend pakketje waarvoor de ontvanger had moeten tekenen. Maar ze geven dit maar zo aan mijn buurman af, die natuurlijk niet wist van dit pakketje.
Het toeval wil dat ik een week ervoor een USB stick met foto’s van mijn hond naar vrienden in Nederland gestuurd met een brief erbij. De enveloppe is aangekomen maar was aan de onderkant opengesneden en de USB stickie was eruit gehaald. Heb hiervan geen melding gemaakt omdat het om een klein dingetje gaat, maar toch krijg ik vreemde smaak in mijn mond.

Ik verwacht op zijn minst dat het horloge vergoed zou worden. En een verontschuldiging brief aan de geadresseerde voor het gestolen horloge door een post.nl medewerker.
Het betreft ook nog een horloge die gerepareerd moest worden waar veel emotionele waarde aan zit.
Het is voor mij allemaal erg pijnlijk, omdat ik het gevoel heb dat het mijn schuld is, dat zij dit horloge "waarschijnlijk" nooit meer ziet. Mijn intentie is eigenlijk om Nederlandse bedrijven te ondersteunen, en daarom doe ik alles met Post.nl. Het is nu de tweede keer dat er iets uit een pakket/ enveloppe gestolen is in 1 jaar. Wat mij toch doet twijfelen of ik het er wel voor over heb om een Nederlands bedrijf te ondersteunen en toch niet een paar winkels verder ga en het via DHL verstuur.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Spijker, Uit uw bericht begrijp ik dat u een horloge verzonden heeft naar Duitsland, maar dat het na een lange weg bij u retour geleverd werd. Naast het feit dat het horloge kwijt is, betreur ik het om te horen dat u ook slechte ervaringen heeft met de wijze waarop u werd geholpen. Ik wil het graag voor u uitzoeken. Daarvoor ontvang ik graag de track and trace code van het pakket. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Spijker, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een reactie gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 16 augustus 2016 om 14:48 geantwoord

Geachte mevrouw Spijker,

Recent hebben wij u een herinnering gestuurd over het aandragen van aanvullende informatie. Helaas hebben wij deze informatie nog altijd niet van u mogen ontvangen. Wij beschouwen uw vraag daarom als afgehandeld en uw melding als afgesloten.

Heeft op 19 augustus 2016 om 09:42 geantwoord

ik heb alle informatie +foto gestuurd naar mevrouw Boersma, maar zoals we dat van haar kennen reageert die niet op mijn emails
Zaak opgelost, mijn horloge is gestolen, maar dit schijnt jullie niet te interesseren.
Ik vind naar raar dat post.nl op nummer 1 staat met klachten. Wat een een prut company zeg en dat van Nederlandse bodem. Schaam me er bijna voor, maar Post. nl schijnbaar boeit dat niets. Ach een horloge gestolen is niet iets om je druk over te maken.

Alle klachten die gemeld zijn door KSvan Dorp