Klacht: Hoofdsom van de beslaglegging is €1896,01 ipv de hoofdsom volgens het vonnis €1796,01

op 16 juli 2012 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Ik heb via CZ een zaak lopen bij GGN Limburg. In 2008 is het vonnis hierover uitgesproken en moest ik een hoofdsom betalen van €1796,01, €486,– proceskosten, rente.
Ik ben met GGN Limburg in 2008 een regeling overeengekomen om maandelijks €50,– over te maken, dit heb ik vanaf 2008 t/m oktober 2011 gedaan.
Ik was van mening dat ik in oktober 2011 het bedrag had voldaan (in totaal voldaan €2100,–). Ik heb dan ook niks meer van GGN Limburg vernomen.
Tot afgelopen 14 juni, toen kreeg ik een beslaglegging thuis gestuurd dat ze ondertussen al hadden geregeld bij mijn werkgever. In die beslaglegging wordt een hoofdsom van €1896,01 vermeld, €119,– rente, €486,– proceskosten en de kosten van het beslag.
Ik heb hierover afgelopen vrijdag telefonisch contact gehad met GGN Limburg, zeer onprofessioneel en/of onervaren personeel. Ik heb gevraagd waarom GGN Limburg een beslaglegging heeft gedaan waarin de hoofdsom plotseling €1896,01 is, ipv de hoofdsom in het vonnis €1796,– en ze hebben dan ook uiteraard de rente berekend, die apart staan gespecificeerd, op het foutieve bedrag in de beslaglegging. De jongedame aan de telefoon wilde mij afwimpelen dat de hoofdsom €100,– meer is geworden dan het vonnis ivm de rente. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat de rente ad €119,- apart staat vermeld op de beslaglegging en dus niks heeft te maken dat die hoofdsom nu plotseling €100,– meer is, een hoofdsom blijft na uitspraak van een vonnis immers hetzelfde. Hierna werd ik 10 minuten in de wachtstand gezet en vervolgens kwam de jongedame terug met het volgende antwoord.
De beslagkosten zouden vervallen en ze deed mij een voorstel om in de maand juli €300,– over te maken en dan moest ik in augustus nog maar eens bellen wat ik dan nog als restant moet betalen.
Ik heb haar gevraagd waarom de Hoofdsom in het beslag niet €1796,01 volgens het vonnis is maar €1896,01, daarop gaf ze mij het antwoord dat dit een menselijke fout was van GGN Limburg.
Ik heb haar ook gevraagd of ze mij hetgeen dat besproken was op papier wilde zetten, dat heeft ze afgewezen. Ik vind het zeer onprofessioneel dat mij zomaar telefonisch wordt verteld dat GGN Limburg een menselijke fout heeft gemaakt, maar wel reeds loonbeslag heeft gelegd.
De hoofdsom in het beslag is een foutief bedrag en is €100,–in hun voordeel van GGN Limburg en dan ook een foutief berekende rentebedrag.

Binnen tien werkdagen;
Schriftelijk van GGN Limburg op papier wat de rede is dat de hoofdsom in het loonbeslag €1896,01 is ipv het bedrag van de hoofdsom volgens het vonnis €1796,01.
Schriftelijk op papier dat het beslag vervalt alsook de kosten, hetgeen mij telefonisch is toegezegd.
Schriftelijk van GGN Limburg welk bedrag nu nog voldaan dient te worden volgens een overeen te komen regeling.
Waarom ik na mijn laatste betaling in oktober 2011 niks meer heb vernomen van GGN Limburg tot afgelopen 14 juni toen ik de beslaglegging thuis kreeg gestuurd.

Reactie van de melder van de klacht koes

5 jaren geleden - Ik wordt doorverwezen naar GGN Limburg, hierdoor is mijn klacht natuurlijk nog lang niet opgelost!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 17 juli 2012 om 10:54 geantwoord

Verwezen naar de GGN site (https://www.ggn.nl/particulier/Uw-Situatie/U-heeft-een-klacht) om de klacht doelgericht af te kunnen handelen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van GGN Mastering Credit beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door koes