Klacht: Honderden euro’s aan ellende

op 12 september 2016 over Beauty by Roos in de categorie Kappers

Aangezien mijn recensie op Facebook verwijderd wordt en ik dit zéér onprofessioneel vind; plaats ik het hier in de hoop dat mensen het lezen.

Ik had hele hoge verwachtingen van Beauty by Roos na het zien van de voor en na foto’s op de site.
Het zag er allemaal zeer professioneel uit en had er daarom dan ook het volle vertrouwen in dat ik met een mooie volle bos de deur uit zou gaan.

Op mijn verjaardag, 30 augustus, had ik mijn afspraak staan.
Ik vertelde dat ik voor het merk hairloxx had gekozen, en er werd mij verteld dat er 125 stuks met een lengte van 40 cm geplaatst zouden worden aangezien 150 “niet zou gaan passen”.
Ik heb er verder geen verstand van, dus ik vond het allemaal prima.

Vervolgens verliet ik tevreden de salon, het zag er super uit!
Het haar was mooi gekruld, en ik kon geen verschil zien tussen mijn eigen haar en de extensions.

Die tevredenheid was helaas van korte duur, want na slechts 2 dagen toen ik het gewassen had zag het er al niet meer uit.
De overgang tussen mijn eigen haar en de extensions was overduidelijk te zien, waar ik me erg voor schaamde.
Extra pijnlijk als meerdere vriendinnen uit de kapperswereld en zelfs klanten uit de winkel waar ik werk je daarop wijzen.

Na een berichtje met foto’s te hebben gestuurd, zag ook Beauty by Roos dat er een enorme inschattingsfout was gemaakt.
Er waren namelijk te weinig extensions gezet.
Dit kan gebeuren, we zijn tenslotte allemaal mensen.
Ik was ook niet boos, maar vroeg me wel af waarom dit niet vanaf het moment dat ze geplaatst werden al te zien was.

Ik kon na 2 dagen al terugkomen om kosteloos extensions bij te laten plaatsen.
Dit gebeurde na sluitingstijd, wat ik echt ontzettend waardeerde.
Top service.
Volgens mij werden er totaal nog eens 35 extensions bij geplaatst.
Het haar zag er al veel dikker uit, stukken beter dan voorheen.
De overgang was niet meer te zien.

Er werd mij wel verteld dat er een “stukje” van moest worden afgeknipt, omdat het er anders onnatuurlijk uit zou zien.
Nogmaals; ik heb er geen verstand van dus ga ervan uit dat jullie dit niet zomaar doen.
Het haar was zichtbaar een stuk korter, en ook daar kreeg ik van mijn vriendinnen uit de kapperswereld commentaar op.
Zij vertelden me dat dit onnodig was geweest, en er alleen lagen bij gesneden hadden moeten worden.
Nu heb ik dus betaald voor een lengte van 40cm, maar loop nu met plukken van 30cm.

Na een paar dagen werd het haar gortdroog, met geen mogelijkheid kreeg ik het mooi in model.
De structuur van mijn eigen haar leek in de verste verte niet op de ruwe, ‘plukkerige’ en droge extensions.
Dit terwijl ik gewoon de Hairloxx boost shampoo, boost conditioner, het hairloxx serum én hairloxx haarmasker netjes had aangeschaft via mijn kappersvriendinnen.

Ik zou eigenlijk een controleafspraak hebben bij Beauty by Roos, aanstaande vrijdag, nadat ik een klacht had ingediend.
Maar aangezien ik alleen maar recensies lees dat geld terugkrijgen (of tenminste een deel daarvan) geen optie is, heb ik al bij voorbaat geen zin meer de moeite te nemen naar de salon af te reizen en daar nog meer geld aan uit te geven.

Ik kreeg zo ontzettend veel negatieve reacties, dat ik besloten heb het eruit te laten halen door een derde.
Ik voelde me onzeker en loop nu na honderden euro’s uitgegeven te hebben aan ellende, na nog geen 2 weken weer met kort haar rond.
Eeuwig zonde, meer kan ik er niet van maken.

Ik kan alleen maar zeggen; wees blij met je eigen haar en begin er niet aan!
Enorm jammer dat Beauty by Roos niet aan mijn verwachtingen heeft kunnen voldoen.
No offense, maar ik kom hier in ieder geval nooit meer.

Wanneer ik alsnog mijn geld, of tenminste minimaal de helft hiervan, terug krijg.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beauty by Roos over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Kimvanderstelt

4 maanden geleden - Ik vrees dat zowel jij als ik, verder geen reactie zullen krijgen aangezien ze niet op mijn berichten/recensie ingaan. Ze hebben het geld wat ze hieraan verdienen nu eenmaal al binnen. Ik hoop dat ik op deze manier mensen kan waarschuwen niet naar dit bedrijf toe te gaan, aangezien ze zeer amateuristisch en onprofessioneel omgaan met klachten.

Alle klachten die gemeld zijn door Kimvanderstelt