Klacht: hoge gprs kosten

op 02 november 2011 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Bij het afsluiten van het abonnement heb ik met de telecombinatie winkel besproken dat ik geen gprs wil gebruiken, en wel wifi. Ik had dus geen databundel. Nu blijkt de telefoon (samsung gio) zelfstandig het net op te gaan en data te verstoken. Youfone kan gprs uitschakelen, maar het staat default aan. Inmiddels is het uitgeschakeld.
Ik wil weten waarom de mensen van telecombinatioe mij niet op deze valkuil hebben gewezen, en ik wil weten wat de volgende valkuil is. per ongeluk een keer op maps drukken en een idioot hoge rekening krijgen voor gps ?

Ik had besproken dat ik geen gprs wilde. Ik vind dat de winkel dan moet zorgen dat ik dat ook niet in mijn maag gesplitst krijg. Ik wil wel het abonnement betalen, en gesprekskosten, maar voel me opgelicht met de data, en wil die niet betalen. Bovendien wil ik weten waaraan ik dan die data besteed heb, ik weet van niets !

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 04 november 2011 om 18:23 geantwoord

GPRS is een functie waar de klant zelf rekening mee dient te houden. Dit is ook duidelijk vermeld in de voorwaarden. GPRS is bij Youfone altijd actief omdat de meeste klanten wel gebruik van internet willen maken.

Heeft op 04 november 2011 om 22:27 geantwoord

Er is helemaal geen oplossing geboden !
Youfone schaamt zich niet om bijna 60 euro datagebruik in rekening te brengen. Youfone zegt nu gprs geblokkeerd te hebben, maar ik vertrouw het nog voor geen cent.
Een mevrouw van de helpdesk vertelde me vanochtend dat dat alleen betekent dat er geen databundel actief is. (dus hoge kosten).
Inmiddels denk ik te weten dat als ik de APN instellingen in het toestel verander, ik beschermd ben tegen wildfactureren door youfone. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik ben opgelicht door youfone, en schijnbaar rechteloos !
Ik ben erg verontwaardigd.
Ik ga nog verder zoeken naar rechtshulp.

Reactie van de melder van de klacht rikscholten

6 jaren geleden - een mevrouw van de verkoop afdeling van youfone vertelde dat ze altijd adviseerde om een databundel bij een smartphone te nemen, omdat het anders nog veel duurder werd. De mogelijkheid een smartphone te hebben zonder databundel kwam niet bij haar op. de mogelijkheid om de APN instelling in het toestel te verwijderen zodat er geen gprs mogelijk is kende ze niet. Ook de mensen van telecombinatie kenden die mogelikheid niet. youfone verdient schaamteloos aan argeloosheid van haar klanten. Ik beschouw dat als een milde vorm van oplichting !

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Youfone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door rikscholten