Klacht: hoezo misleidend?

op 04 januari 2011 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

In de reclamefolder van leen bakker geldig van 2 jan. tm 15 jan. 2011 staat een wastafelonderkastje de verese 5, afgebeeld met pootjes dat afgeprijst is van 79,99 voor 40 euro. Leuke aanbieding dacht ik zo maar toen ik in de winkel in Den Bosch kwam bleek het helaas heel anders te zijn.Het kastje stond niet opgesteld bij de andere aanbiedingen en toen ik er dan naar vroeg zei de verkoper ; o ja die ligt achter, ik zal hem wel even voor u pakken. Toen hij het vervolgens gehaald had zei hij ineens dat er geen pootjes bij zaten omdat het eigenlijk een ophangkastje was en dat de pootjes ook niet op voorraad waren maar die kon hij dan wel voor me bestellen. Op mijn vraag wat dat dan ging kosten zei hij; o. die kosten maar een tientje. Ik hem hem toen gezegd dat ik het daar dus niet mee eens was omdat het kastje in hun reclamefolder duidelijk afgebeeld staat met pootjes en dat er ook nergens bij vermeld staat dat je de pootjes appart erbij moet kopen.Hij gaf mij uiteraard gelijk want dat doen ze dan altijd maar kon er verder ook niks aan doen.Het was gewoon een fout in de folder zeggen ze dan.Ik heb daar anders een hele andere mening over en voel me echt misleid op die manier. Zeker als ik even later in diezelfde winkel een andere leuke aanbieding zie. Een barkruk met leuning, de finn. De barkruk staat op de grond met een paar stapels dozen ernaast. Ik lees op een prijskaart wat aan de uitgepakte stoel hangt met grote letters: SHOWMODEL en daaronder op het zelfde kaartje NU van 69.95 VOOR 45 euro.Nog ontdaan door het verhaal wastafelonderkastje besluiten mijn dochter en ik om dan toch maar de kruk te kopen, pakken een doos naast de kruk,komen we bij de kassa en slaat de cassiere vevolgens 69.95 aan op kassa.Ik zeg dat het niet klopt omdat er een andere prijs bij staat en we gaan even met iemand kijken en wat blijkt,Ik was toch wel heel dom of zo want die kruk die uitgepakt op de grond stond was stuk geweest, weer gerepareerd en nu vervolgens in de aanbieding gedaan. Hij wijst vervolgens naar boven en ja hoor er stonden nog twee uitgepakte krukken op meer dan twee meter hoogte met een prijskaartje op een van de zittingen waar dan 69.95 op zou staan maar wat ik, noch mijn dochter hadden kunnen zien en dan zijn wij toch niet bepaald klein en bovendienhad ik volgens hem toch ook kunnen weten dat de prijs anders was want er stond toch duidelijk dat het om een showmodel ging. Nou weet ik wel wat showmodel betekend maar ik vraag me nu echt af of dat zij dat ook weten want daar heb ik nu sterk mijn twijfels aan. Gek he dat ik me nu dus helemaal misleid voel! Twee keer tegelijk bij twee producten die ik wil kopen. Ik ben dus met lege handen weer vertrokken en vast van plan om een klacht in te dienen bij de reclame code comissie want dit gaat me allemaal toch echt te ver.

Gewenste oplossing

De reclames duidelijker in de krantjes vermelden. Als ik bij een kastje de pootjes appart moet kopen dan is de aanbieding al veel minder aantrekkelijk en duurder dan dat nu het geval lijkt en geen showmodellen neerzetten om het artikel aantrekkelijker te maken wat dan uiteidelijk dus helemaal geen showmodel blijkt te zijn maar een wassen neus en verder zijn ze nu gewoon twee klanten kwijt en zullen we afwachten wat de reclame code comissie ervan vindt.

Alle klachten die gemeld zijn door freakymama