Klacht: Hoelang moet ik nog wachten?

op 26 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 2 april jl. heb ik een pakket verzekerd verstuurd via PostNL, via een veilingsite heb ik een object verkocht en deze verstuurd. Op 3 april is het pakket aangekomen maar helaas zonder inhoud, de ontvanger had mij een video verstuurd hoe het pakket is aangekomen en er is onderweg overduidelijk iets mee gebeurd. Ik heb dezelfde dag nog telefonisch contact opgenomen met PostNL en de situatie uitgelegd. Op korte termijn ontving ik via de mail om enkele bewijsstukken toe te sturen, al deze stukken heb ik ook snel terug gemaild waar om gevraagd werd. Inmiddels is het onderzoek nog steeds lopend (denk ik). Het laatste bericht ontving ik op 30 april dat de schade afdeling heb nu in behandeling heeft en dat het nog een week zou kunnen duren. Tot op heden heb ik helaas niets meer mogen vernemen. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gezocht met de klantenservice en die kunnen mij ook niets vertellen dan alleen maar nog even geduld te hebben. Ik begrijp volkomen dat het uitgezocht moet worden voordat er verdere acties worden ondernomen, maar ik ontvang helemaal geen tussentijdse updates, ik begrijp ook niet wat er onderzocht word en waarom dit zo lang moet duren. Ik vind het jammer dat ik er zoveel tijd in steek om mijn vragen beantwoord te krijgen maar eigenlijk op geen enkele vraag antwoord krijg.

Als eerste wil ik zeggen dat ik mij zeer bezwaard voel om via deze weg een reactie te krijgen, de medewerkers die mij te woord staan zijn vriendelijk en willen wel behulpzaam zijn maar op een of andere manier kunnenmogen ze mijn vragen niet beantwoorden.

Ik zou graag willen weten wat de stand van zaken is? Wat gebeurd er nu eigenlijk? Graag wil ik op korte termijn dat dit afgerond is en dat wij allen weer verder kunnen. Mijn dossiernummer bij PostNL is 09492235.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 mei 2020 om 11:20 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de afhandeling van uw onderzoek. U wacht al enige tijd op een reactie en via de klantenservice wordt u ook niet verder geïnformeerd. Ik kan me voorstellen dat u graag meer duidelijkheid wilt en het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb zojuist het onderzoek bekeken en zie dat er inmiddels contact is per mail. Ik verwacht dat het snel verder afgehandeld wordt.

PostNL Klantenservice

Heeft op 26 mei 2020 om 11:27 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Als eerst bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad een mail ontvangen om weer vragen te beantwoorden maar antwoord op mijn vragen blijven uit. In uw reactie gaat u niet in op de vragen die ik stel. Ik stel de volgende vragen:

- Wat is de stand van zaken
- Wat gebeurd er nu? Wat word er onderzocht dat zo lang duurt

Graag verneem ik een indicatie hoelang dit allemaal nog loopt. Ik ontvang op 30 april een mail dat het nog een week duurt, het is vandaag 26 mei, op 2 dagen na duurt het 4 weken in plaats van 1 week. Als ik bel met PostNL moet ik altijd nog 'even' geduld hebben. U geeft aan dat het snel verder afgehandeld word maar wat is snel bij PostNL? Kunt u ingaan op de vragen die ik stel en mij een duidelijke indicatie geven wanneer het onderzoek afgerond is?

Met vriendelijke groet.

Alle klachten die gemeld zijn door sam1988