Klacht: Het weigeren een probleem op te lossen.

op 03 oktober 2011 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Op onderstaande brief kregen wij de reactie: Dat ze géén gratis monteur sturen. Kan wel tegen gereduceerd tarief maar wel met een contractverlenging! ( pure chantage ) Werd getekend met vriendelijke groeten. Kortom uiterst klant onvriendelijk en niet bereid gemaakte fouten te herstellen. Een ondoorzichtige organisatie met medewerkers die van toeten noch blazen weten.We zullen waarschijnlik besluiten om overstappen naar UPC.

Canal Digitaal
Postbus 444
1200 JJ Hilversum
T.a.v. de klanten SERVICE.

Tiel, 6 september 2011.

Smartcard nummer: 12857117546768.

Betreft: klacht aangaande uw service verlening.

T.a.v. van de 1e verantwoordelijke.

Vanaf mei 2008 hebben wij bij uw organisatie een abonnement voor diverse zenderpakketten met een waarde van ca € 700,00 per jaar.

Maart dit jaar meldden wij zenderstoring en vermoedde een defect in onze Philips DSR 7121 decoder. Na contact met uw organisatie bleek dat er een aktie liep welke bestond uit het leveren van een nieuwe decoder, nieuwe kop en het monteren ervan. Als tegenprestatie moest het contract met een jaar worden verlengd. Dat klonk allerzins redelijk.

Enkele dagen later kwamen er 2 monteurs en constateerden dat de storing inderdaad een defecte decoder betrof. De nieuwe Canal Digitaal Philips DSR 7141 werd gemonteerd en tegelijk werd de “oude” kop DUO LNB 19.2°E + 23.5°E, gedemonteerd en vervangen door een soortgelijke.

Kort daarop was ik maandenlang op een project in het buitenland. Bij mijn terugkomst nu, krijg ik te horen dat er voordurend storing en beelduitval is, wat optreedt bij regen, zware bewolking of onweer. Dat was nog nooit eerder voorgekomen bij de oude decoder en oude kop.

Naar aanleiding daarvan contact gezocht met Canal Digitaal. Na het relaas te hebben gedaan rees bij u intern, het vermoeden dat de nieuwe kop waarschijnlijk niet goed was gericht. Op onze we vraag of iemand dat kon komen oplossen werd ontkennend gereageerd. Nee, dat doen we dus niet! Na oeverloze ruggespraak kon er een monteur komen voor € 70,00 euro en moesten dan wel meteen het abonnement met één jaar verlengen.

We waren verbijsterd. Een kop waarschijnlijk fout monteren, dán de klant adviseren zélf te gaan sleutelen en de kop uit te richten én als bonus een jaar verplicht verlengen. Dat was de klap op de vuurpijl. Wij eisen en verlangen van uw organisatie dat u kostenloos de kop op een juiste manier uitricht en de storing verhelpt. Als deze zaak niet naar tevredenheid kan worden opgelost zullen wij per direct het abonnement eenzijdig beëindigen en overstappen naar een andere aanbieder.

Gesproken met uw medewerkers Mevr. Joyce Bouwhuis en de heer Kooy.

Vertrouwen op uw spoedige reactie.
B.J. Visser

Er moet een monteur gratis langskomen en de verkeerd ingestelde schotelkop op de juiste manier plaatsen en richten.

Bericht van Canaldigitaal

6 jaren geleden - Het is vervelend dat u op dit moment geen optimale ontvangst heeft. Dit kan meerdere redenen hebben. Zo kan het probleem ook zitten in de uitrichting van de schotel zelf, en niet alleen in de montage van de DUO-LNB. Helaas is het niet mogelijk om een tweede keer een gratis monteur langs te sturen. Wij adviseren u daarom om contact op te met een dealer bij u in de buurt. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 28 november 2013 om 12:10 geantwoord

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Webcare Team CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door VVG-T