Klacht: Het voor de gek houden van klanten die informeren naar de wachttijd voor het verkrijgen van een nieuw wachtwoord.

op 01 oktober 2011 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Ik verdenk de KPN er van een nieuwe manier te hebben gevonden om klanten geld in rekening te brengen. Op 19 september 2011 moest ik om mijn e-mail te kunnen openen voor het eerst in jaren een wachtwoord opgeven wat ik op dat moment niet bij de hand had. Ik klikte 20 september 2011 op “wachtwoord vergeten”, maar in plaats van dat ik per e-mail mijn wachtwoord kreeg toegezonden, kreeg ik bericht dat ik een nieuw wachtwoord “per post” (ja, u leest het goed in dit digitale tijdperk) binnen 1 tot uiterlijk 4 dagen zou krijgen toegezonden. Het is nu 30 september 2011, maar, ondanks vele telefonische verzoeken om informatie, nog steeds geen postbode met een nieuw wachtwoord. Wel wist men mij te vertellen dat er “enige” achterstand in de verzending van wachtwoorden was. Ik heb het vermoeden dat KPN bewust een groot aantal klanten om wachtwoorden heeft gevraagd, waardoor er een enorme vraag is ontstaan en veel klanten telefonisch contact opnemen met de (niet-)helpdesk van de KPN (à raison van € 0,10 per minuut -alleen al het wachten duurt daar al snel 10 minuten-, waar men alleen maar kan melden dat er achterstand in het systeem is, maar niets zinnigs kan c.q. mag zeggen over een concrete achterstand. Ik had altijd het idee dat die K van KPN voor Koninklijk stond, maar die kan beter door de A van achterbaks of de G van geniepig worden vervangen.

Toezending van een wachtwoord binnen aanvaardbare tijd (er zijn inmiddels meer dan 100 niet te openen e-mailberichten in mijn mailbox, waardoor ook mijn klanten weer boos worden omdat ik die mails niet beantwoord heb)en geen prietpraat bij de (niet-)helpdesk, maar concrete informatie (bijv. we zijn nu bezig met het verzenden van de aanvragen van die zoveelste september)

Alle klachten die gemeld zijn door Dick Rijswijk