Klacht: Het vernietigen van een door DHL beschdigd pakket

op 02 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Jeroen Toller uit Purmerend heeft een pakket aangeboden bij DHL met als tracking nr. 3sdfc8906833502, wat ik vooraf aan de heer Toller heb moeten betalen voor hij het zou afsturen, na 3 dagen onderweg te zijn geweest naar Eindhoven, is het zonder enige vorm van overleg, met verzender, nog ontvanger (die het betaald heeft) terug gestuurd omdat het beschadigd zou zijn, terwijl het in Purmerend intact is aangeboden, conclusie: ergens tijdens het transport is het door DHL beschadigd geraakt.
nu nog erger, gisteren 328-7 heeft de verzender een e-mail van DHL ontvangen, dat het niet meer bij hem wordt aangeboden, maar dat het vernietigd is, omdat het beschadigd is/was, dit opnieuw zonder enig overleg met verzender cq ontvanger, ik vraag mij af met welk recht DHL in haar eentje zomaar kan beslissen dat iets wordt vernietigd, ik heb daar geen goed woord voor over en vind het ronduit schandalig!!!

Het zal moeilijk zijn om mij tevreden te stellen, maar ik eis volledige vergoeding van zowel de inhoud van het pakket, als de verzendkosten die ik aan de heer Toller vooraf heb betaald, totale kosten zijn 50 euro.
Maar al met al ben ik woest op DHL

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 02 augustus 2016 om 08:02 geantwoord

Beste van Meersbergen,

Ten eerste mijn excuses dat uw zending niet correct bij u is aangekomen.

De zending is inderdaad tijdens transport open gegaan en gaan lekken. Vandaar dat de zending niet is aangeboden, maar terug is gegaan naar het depot. Hier bleek de zending zoveel gelekt te hebben, dat het niet meer mogelijk was om de zending retour te sturen naar de verzender. Vandaar dat de zending vernietigt is.

Uw verzender mag nu bij ons een claim indienen om het pakket vergoed te krijgen. U kunt uw geld bij uw verzender retour halen.

Ik vind het echt enorm vervelend voor u dat uw zending niet naar behoren bij u is gekomen.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor al het ongemak.

Carola
DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door van meersbergen