Klacht: het onaangekondigd mijn huis betreden en beslag leggen

op 22 mei 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

tot mijn grote schrik kwam ik gistermiddag thuis en kon mijn huis niet in. Omdat ik veel afwezig ben i.v.m afwikkeling overlijden van mijn moeder dacht ik in eerste instantie dat kwajongens het slot van de achterdeur kapot hadden gemaakt. Mijn achteringang is niet afgesloten en in principe kan een ieder zich in mijn achtertuin begeven. Het is ook niet de eerste keer dat ik merk dat er iemand bij mij achter is geweest.
Maar goed. Ik heb gelijk de woningbouw gebeld en die hebben iemand gestuurd om mij te helpen. Uiteindelijk binnen gekomen pak ik zoals gewoonlijk de post en kranten bij(of in de brievenbus half uit stekende post) de voordeur weg. Daar zie ik een vodje papier liggen en een sleutelbos met 3 sleutels erbij. En daar het bericht dat GGN binnen was geweest en het slot van mijn achterdeur heeft geforceerd o.b.v politie en slotenmaker. Op het papier stond dat er beslag gelegd is op zichtbare roerende goederen. Dit i.v.m openstaande vordering zorginstituut. Ik heb gelijk ggn gebeld het was 17:01 uur. Ik kreeg een zeer onvriendelijk dame aan de telefoon aan wie ik mijn vraag wilde stellen maar dat kon niet want het was 5 uur geweest. Morgen terug bellen . Het feit dat ik mijn huis niet in kon vond de dame in kwestie niet zo erg. De toonnatie waarmee je aangesproken wordt is echt afschuwelijk. Met name omdat ikzelf op een vriendelijke manier probeer erachter te komen wat er aan de hand is. Vanmorgen gelijk weer contact gezocht met ggn. Dit maal een onvriendelijk mans persoon aan de telefoon. De deurwaarder die bij mij binnen is geweest was niet aanwezig. Wanneer zij wel aanwezig zou zijn kon hij niet zeggen. Ook mijn vraag wat de naam van de desbetreffende politiebeambte was wilde hij niet zeggen. Het feit dat ik geen aankondiging van het bezoek van gisteren had ontvangen ontkende hij en zei dat dit per brief naar mij verzonden was. Zijn woord dus tegen het mijne. Het is niet prettig om als leugenaar weggezet te worden. Bah! Maar goed het gaat dus om een oude vordering van zorginstituut Nederland. Het vreemde hieraan is dat ik maandelijks via mijn uitkering-instantie een bedrag aflos aan zorginstituut Nederland. Dus ik weet niet beter dan dat de openstaande vordering wordt afgelost. Maandag kan ik pas weer op het gemeentehuis terecht en zal daar ook vragen hoe dit nu zit. Ik heb zojuist op de ggn site een verzoek ingediend voor het betalen in termijnen. De laatste paar jaar intensief voor mijn moeder die dementerend, darmkanker had en daarbij ook nog eens lichamelijk en geestelijk mishandeld werd door een familie lid, was de reden van mijn afwezigheid. Ik was bij mijn moeder om haar te beschermen en ervoor te zorgen dat ze tot haar sterven thuis kon blijven . Dit is mij gelukt en daar ben ik trots op. En als er dan bij ggn iemand zit die alleen maar kan zeggen tja en ja daar hebben wij niets mee van doen .Wij handelen volgens de wet. Dan zakt mij de moed in de schoenen. Prima dat ze geld willen incasseren voor derden maar een beetje menselijkheid en respect (mits dat van de gene met wie je in gesprek bent ook komt) is toch niet teveel gevraagd? De bedoeling is, lijkt mij, dat je samen tot een reële oplossing kan komen!!

zodra ik op een respectvolle manier tot een reële overeenkomst kan komen. Dat betekend een te betalen maandelijkse aflossing bedrag. (uiteraard na navraag bij mijn uitkerings instantie of dit al niet gebeurd!!)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 27 mei 2016 om 12:50 geantwoord

Geachte mevrouw Nijboer,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Deze is door onze klachtenafdeling in behandeling genomen. Wij hebben begrepen dat de deurwaarder inmiddels telefonisch contact met u heeft opgenomen en de voortgang van het dossier met u besproken heeft. Wij beschouwen de klacht hiermee als afgehandeld.

GGN Mastering Credit

Alle klachten die gemeld zijn door Zorgen