Klacht: Het niet repareren van een ondeugdelijk product

op 15 oktober 2011 over Diamonds & Jules in de categorie Juweliers

Binnen anderhalf jaar is een horloge van Pierre Cardin 2x stuk gegaan. Eerst het glas. Dit valt niet binnen de garantie. Toch laten maken. Daarna het knopje waarmee je de datum en tijd verzet. Ook dit valt niet binnen de garantie. Toch weg gebracht om het te laten maken. Dit zou €31,- gaan kosten.
We kregen een telefoontje dat nu het uurwerk (wat nog liep toen we het weg hebben gebracht) kapot was en dat dit vervangen moest worden. Kosten €70,-. Normaal valt het uurwerk wel binnen de garantie, maar nu omdat het uurwerk kapot is gegaan door het pinnetje valt het ook deze keer niet in de garantie. Nu wilde we het horloge terug zonder te laten maken. Loopt het niet meer. Zo hebben we het horloge niet weg gebracht, maar daar kunnen ze en willen ze niets aan doen.

Het betalen van die €31,- vind ik niet erg, dit zouden we toch al doen, maar het uurwerk zouden ze gewoon binnen de garantie moeten laten vallen. Dus een vergoeding van €39,-.
We zouden zelfs kunnen zeggen dat een dergelijk product niet zo snel kapot zou moeten gaan, dat ons dus een ondeugdelijk product is verkocht en ze de reparaties kosteloos zouden moeten maken. Maar dit vragen we nog niet eens

Alle klachten die gemeld zijn door H. Laming