Klacht: Het niet bezorgen van mijn product en vervolgens te vernietigen

op 22 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb in het buitenland een product besteld, volgens DHL zijn ze 1x aan de deur langs geweest om het te bezorgen maar troffen niemand thuis aan. Echter hebben zij geen briefje achtergelaten, noch zijn ze voor de 2e keer aan mijn deur langs geweest. Zij hebben (zo zeggen ze) in opdracht van de verzender het product (met de waarde van ruim 215,- euro) meteen vernietigd. Dit vind ik onacceptabel! Ik vind dat ze een briefje hadden moeten achterlaten en het pakket voor de 2e keer hadden moeten aanbieden. Nu heb ik mijn product niet en ben ruim 215,- euro kwijt. Ik stel DHL aansprakelijk, ze zijn hierin nalatig geweest.

Ik zal tevreden zijn als ik mijn geld van DHL terug krijg en zij erkennen dat ze fout zitten. Zij kunnen niet zomaar pakketten gaan vernietigen zonder het pakket voor de 2e keer aan te bieden, een briefje achter te laten of de klant te bellen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 september 2016 om 17:33 geantwoord

Beste mevrouw Schutte,

Het is vervelend te horen dat uw pakket vernietigd zou zijn, tenzij dit echt de opdracht van de verzender zou zijn die u ook het aankoopbedrag hierover terug zouden betalen. Omdat dit alleen een zending is die via DHL Express verzenden is, kan ik als medewerker van DHL Parcel er niet alles over inzien, en dus ook niet de interne communicatie waaruit zou moeten blijken dat het pakket vernietigd is, of dat hier opdracht voor gegeven zou zijn.

Mocht u dit nog niet gedaan hebben, kan ik u enkel aanraden contact op te nemen met mijn collega's van DHL Express, te bereiken op 088-0552 000. Zij kunnen u met accurate informatie over dit pakket voorzien, welke ik helaas niet heb.

Met vriendelijke groeten,
Maarten
DHL Parcel Webcare & klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door ferena