Klacht: Het lijkt wel of niks goed kan lopen tijdens het coronavirus

op 19 mei 2020 over Hoist Finance in de categorie Vermogensbeheer

Ik stapte over van Energiedirect naar een andere energieleverancier. Dat had ik al in janauari gedaan, maar had de datum op 21 februari gezet, want in die overstap zit meestal een maand. Nou, toen kreeg ik daarna een eindafrekening. In acht maanden tijd, waar ik bijna nooit thuis ben geweest van bijna 900 euro. Als je van Energiedirect overstapt op een andere energieleverancier, dan blijken ze daar niet blij mee te zijn. Energiedirect is voor een alleenstaande alleen maar een uitmelker van geld. Ik had al aan mijn betalingsverplichtingen voldaan, Hoist Finance. Een eindafrekening is een eindafrekening en die is betaald. Je belt mijn bank maar en als je mijn privacygegevens kenbaar maakt dan stap ik naar de rechter, is dat duidelijk, want jullie schermen overal mee. Ik heb het bedrag wat jullie eisten gisteren overgemaakt, maar die wil ik terug. Nee, die moet ik terug. Jullie mapnummer (is dat een nieuw woord of zo, want het is dossiernummer of overeenkomstnummer) voor mij is 30147179 en ik bevanaf eind februari 2020 geen klant meer van Energiedirect. Ik heb zelfs die 60,26 euro nog betaald. Ik zie jullie bij mijn kantonrechter vanaf 1 juni 2020. Denk maar niet dat ik het hierbij laat zitten. Iedereen weet dat je ook zo maar een incassobureautje kan beginnen. Nou, ik lust jullie straks rauw. Overigens, ik heb zelf rechten gestudeerd, maar ik neem nog 2 juristen mee.

Deze lui moeten niet om geld bedelen, evenals Energiedirect. Ik ben heel vaak niet thuis en dan komen ze met een rekening die ruim 200 euro hoger is per jaar in 8 maanden tijd. Die Slimme Meter mensen dat is een SLUWE METER. Ik verbruik hier alleen bijna dat ik op het vaste netwerk zit, maar ik heb tig keer in een ziekenhuis gelegen. Ik ga dit dus aankaarten bij het kantongerecht en ik wil nu niet alleen mijn geld terug, dus die ruim 200 euro, maar er gaat ook een schadeclaim op gelden

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hoist Finance over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Maria321

4 maanden geleden - Klacht.nl, jullie doen goed werk, maar zij laten nu niks van zich horen, maar tingelingeling dat doe ik straks wel. Het mooie is dat ik die kantonrechter persoonlijk ken. Stelletje uitbuiters, zowel Energiedirect als dat Hoist Finance! Ik heb bij die eindrekening aan alle verplichtingen voldaan. Ik heb ook die 60,26 euro nog eens betaald. Laat die lui van mij wegblijven. Dat Energiedirect en dat incassobureau, waar zeer onbekwame mensen werken, die dus niks kunnen, die wil ik graag bij de kantonrechter hier zien. Ze reageren nu niet meer. Laat die CEO maar komen en je moet geen facturen weghalen, zodat een klant er niet meer bij kan. Een EINDAFREKENING is een EINDAFREKENING.Dus ik zie die CEO van Energiedirect in court!

Reactie van de melder van de klacht Maria321

4 maanden geleden - Ik zie geen bericht van Hoist Finance, want ik heb dit bericht hier neergezet. Maak niet uit. Dat bedrijf, alsmede Energiedirect zal failliet gaan. Bedriegen van klanten daar zit niemand op te wachten.

Reactie van de melder van de klacht Maria321

4 maanden geleden - Er is geen bericht van Hoist Finance, want dit heb ik allemaal Klacht.nl. Gaat het bij jullie nu ook niet helemaal goed? Bericht die Hoist Finance dat ze vanaf 2 juni 2020 voor de rechtbank kunnen verschijnen.

Reactie van de melder van de klacht Maria321

4 maanden geleden - Ik ben inmiddels gebeld door Hoist Finance. Ja, ik was eerst heel kwaad, dat geef ik toe, niet zo leuk naar de medewerkster toe, want het lijkt of iedereen uit dat Coronavirus een slaatje wilt slaan, maar Energiedirect haalde gelijk al die facturen weg. Ik kreeg een eindafrekening van ruim 140 euro in acht maanden tijd, dan is dit toch verdisconteerd in de eindafrekening ?? Die rekening was hoger dan ik op jaarbasis betaalde. Zeiden ze bij Energiedirect ¨ja maar het is winter geweest¨, wat voor winter? Het is bijna in Nederland niet onder de 10 graden geweest en ik heb overal grote ramen en zelfs als het -10 zou zijn wordt het hier door die ramen niet kouder dan 15 graden, dus als de zon er maar een beetje op schijnt. Zomers heb ik screens die naar beneden gaan en rolgordijnen. Het is hier vanaf 7 uur al lekker warm, maar dat komt omdat die screens en rolgordijnen niet naar beneden zaten. Het is hier energielabel C, maar als ik het aanvraag wordt het energielabel B. Ik ben er bijna nooit. Ja, je zit aan je vastrecht vast voor het netwerkbeheer. Nu wel, omdat ik ziek thuis.zit. De verwarming, die ik nu natuurlijk helemaal niet gebruik en douchen doe ik minimaal thuis en kort. Binnen 8 minuten ben ik klaar. Met de verwarming in de winter gebruik ik die alleen in de woonkamer en badkamer en om te ontluchten zet ik ze overal even aan als het te koud wordt. Als je weggaat bij Energiedirect dan blijk je een probleem te krijgen en schakelen ze een incassobureau in. Die Slimme Meter is geplaatst en of het daar nu door komt? Mijn gas/stroommeter staat hier in het trappenhuis. Het kan natuurlijk ook dat ik afgetapt word. Ik kan gewoon niet zo´n hoog energieverbruik hebben.Het zou een paar weken duren om het uit te zoeken door de medewerkster van Hoist Finance. Ik heb hier volgens mij nog wel een mailtje van de eindafrekening en natuurlijk wat er is afgeschreven van mijn bankrekening.Dan nog een tweede klacht en dat bedrijf kan ik hier niet vinden. Ik kreeg van Bakker.com, een internationaal bedrijf, een rekening van een aantal dode planten die ik heb ontvangen. Die dingen waren verstikt, want als die planten te lang onderweg zijn, dan gaan ze dood. Ze waren mooi in het plastic verpakt, helemaal afgesloten, sowieso al niet goed voor een plant en dan nog met die doos eromheen. Ze waren helemaal uitgedroogd en verdord toen ze bij mij aankwamen. Wordt er door ene Jan met een deurwaarder gedreigd met beroerd Nederlands. Taal- en spelfouten te over. Toen heb ik hem erop gewezen dat er eerst een incassobureau aan te pas komt, maar het ging geloof ik om ruim 89 of ruim 87 euro, maar als zij zulke dooie zooi afleveren, die heb ik in de container gemikt. Ja, ik ga echt geen uren met iemand aan de telefoon hangen. Vragen ze om foto´s. Joh, die troep van Bakker.com ligt allang op een vuilstortplaats en is nu compost. Ik heb van die rotzooi geen foto´s. Ik ga dat natuurlijk ook niet betalen. Ik bestel niet meer bij bedrijven die te ver weg zitten en ik betaal alleen nog aan de deur of achteraf. Die Bakker.com is al een keer failliet gegaan. Lees maar op Google. In 2018. Sla ook Facebook er op na. Ik ben geen lid van Facebook, maar het verhaal van mijn dode planten daarvan blijk ik niet de enige te zijn.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hoist Finance in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Maria321

4 maanden geleden - Bedankt Robin, van Klacht.nl. Ja, een medewerkster belde vanmorgen, maar ik slaap hier ´ s nachts niet meer van, omdat ik met dubbele betalingen zit. Dat is evenals mijn hypotheek. Die vooruit betaald is, door mijn ouders, zowel aflossing als de rente voor volgens mij een heel jaar, omdat ik momenteel niet werk. Ja, je mag je kind circa 5500 euro aan schenkingskosten geven en mijn hypotheek is heel laag, want die is eigenlijk zo goed als afbetaald. Elke keer plegen ze een aanslag op mijn bankrekening. Je kunt dan de boel wel weer storneren, maar in het slechtste geval duurt het 2 dagen bij de bank voordat het terug is. Daarom typte ik ook al dat alles fout loopt bij banken. Met dat coronavirus werkt niets meer naar behoren.

Alle klachten die gemeld zijn door Maria321