Klacht: Het aansluiten van een wasmachine conform de NEN1010 voorschriften

Op 10 mei 2017 – is door een een monteur van Snowi Elektrotrechniek uit Veldhoven onze wasmachine aangesloten op een bestaande trekschakelaar in de badkamer. Deze werkzaamheden zijn niet goed uitgevoerd. Een snoerafsluitkapje voor de onderzijde van deze trekschakelaar is NIET aangebracht zodat dus de inlaat opening open is. Dit diende ten spoedigste hersteld te worden, Zie bijgaande foto’s Dit IS ook hersteld, nadat dit DOOR MIJ is geconstateerd. Toevalligerwijze ontdekte ik dat het afdekkapje nog op het oude snoerstukje zat. Als ik dit niet gezien had – als leek zijnde – hadden we een levensgevaarlijke situatie gehad, terwijl juist de betreffende elektricien zijn mond vol had over veiligheid!

Dit is het betreffende kapje dat op het afgeknipte snoer zat. Dat is er door de betreffende monteur monteur afgeknipt, dus die had dit moeten zien!

Hier ontbreekt duidelijk het afdekkapje.

Ik maak echter bezwaar tegen de rekening die ik gepresenteerd kreeg en betaald heb. Deze bedroeg € 97,50.
Materiaalkosten: € 7,50
Voorrijkosten en ½ uur werk: € 90.- (!!!)
Ik ben vooraf niet geinformeerd over prijzen. Noch vind ik deze op de website. Dat deze monteur uit Veldhoven moest komen betwijfel ik, en toen ik deze afspraak maakte werd mij door de telefonist niet verteld dat dit zo zou zijn. Toen hij vernam dat ik in Nieuwegein woonde, zou ik het fatsoenlijk hebben gevonden als hij dit mij verteld had, en ik beter een electriciteitsbedrijf in Nieuwegein kon zoeken. Op hun website vragen zij n.l. monteurs voor de regio Utrecht, dus nam ik aan dat er een monteur uit de regio Utrecht zou komen.

Aangezien IK ontdekte dat de wasmachine niet was aangesloten conform de NEN1010 voorschriften (Dus levensgevaarlijk werk was afgeleverd) wens ik volledige terugbetaling van het door mij betaalde € 97,50, en terugstorting op mijn rekening.
Ik vind dat ik als leek zijnde en dit toevallig opmerkte, dat er geen goed werk was geleverd. Dat IK dit opmerkte was toevallig, en had heel kwalijke gevolgen kunnen hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door Philippus Logtenberg