Klacht: Herhaaldelijk verkeerd bezorgde post

op 17 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al zolang als deze postbezorger rondloopt krijgen wij verkeerde post in de bus maar ontbreekt sommige post die voor ons bestemd was. Zoals een rouwkaart die we nooit ontvangen hebben maar die wel verstuurd is. De zaterdaghulp heb ik al eens vurig aangesproken maar de vaste kracht, in mijn ogen een falende kluns, spant de kroon. Wekelijkse foutbezorging. Vandaag twee stuks post ontvangen die voor de andere straten in de buurt waren. Wij wonen in de burgemeester buurt dus de vier straten beginnen met “Burgemeester” en dan de straatnaam. En ja weer verkeerd bezorgd.

Hoe kan PostNL dit oplossen? Door deze totale kluns te ontslaan. Hij loopt salaris te ontvangen terwijl hij chronisch faalt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer De Wee, Ik begrijp uit uw bericht dat u ontevreden bent over de postbezorging om verschillende redenen. Ten eerste heeft u bepaalde poststukken niet ontvangen, waaronder een rouwkaart die wel naar u toe is gestuurd. Ten tweede heeft u post ontvangen voor andere geadresseerden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Graag registreer ik uw klachten, zodat dit soort situaties in de toekomst kunnen worden voorkomen. Ter registratie van uw klacht over de niet bezorgde rouwkaart heb ik een aantal vragen voor u. Weet u zeker dat deze post door PostNL is verstuurd? Er zijn meerdere postorganisaties actief in Nederland en daarom vraag ik u dit voor de zekerheid. Op welke datum had u de rouwkaart moeten ontvangen? Graag ontvang ik ook van u de naam van de afzender. Ter registratie van uw klacht over de twee poststukken die op zaterdag 12 augustus zijn bezorgd, heb ik ook een aantal vragen. Zaten er PostNL-logo's of oranje streepjescodes op deze enveloppen? Zo ja, dan zijn wij verantwoordelijk geweest voor de bezorging. Graag ontvang ik per envelop de volgende informatie van u: adres van de geadresseerde en de naam van de afzender. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze enveloppen in de oranje brievenbus te doen? Dan zorgen wij ervoor dat deze brieven alsnog goed worden bezorgd. Graag ontvang ik uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Sanddheeftslechtebezorgers

1 maand geleden - Ja de rouwkaart is met PostNL verstuurd anders ga ik niet over u klagen (....) Die twee poststukken hebben we onmiddellijk aan de falende bezorger teruggegeven zodat hij zijn geblunder zelf goed kan maken. Het gaat niet alleen maar om die stukken waar u het over heeft (en ja oranje code streepjes, nogmaals anders klaag ik niet over u) u probeert het probleem te verkleinen door te focussen op maar een paar stukken zodat mijn klacht futiel lijkt, managen heet dat met een vies woord. Het gaat om een langere tijd met structureel blunderen van uw medewerker. Die irritatie stapelt zich in de loop van de jaren totdat ik in staat ben om die kluns letterlijk bij zijn kraag te pakken. Data en verzenders opnoemen daar heb ik niets aan het gaat nogmaals niet om die paar stukken, uw medewerker faalt structureel. Dat ik mijn post überhaupt nog krijg is meer per ongeluk dan dat hij weet wat hij doet. Zijn alle criteria die aan de functie van postbezorger hangen ineens verdwenen? Er hoort een kundiger iemand rond te lopen voor het geld wat ik besteed, danwel andere verstuurders aan postzegels besteden. Ik zal deze communicatie ook delen op sociale media, het lijkt mij erg stug dat ik de enige ben namelijk...

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 augustus 2017 om 10:43 geantwoord

Geachte heer De Wee,

Deze vragen moeten we stellen omdat we regelmatig meldingen krijgen over brieven die niet door ons bezorgd worden.

Dit is nu duidelijk en daarom heb ik een melding doorgezet naar het sorteercentrum van de postbode. De postbode zal door zijn teamleider hierop aan worden gesproken. Mocht het vaker voorkomen neemt u dan direct weer contact met ons op? Hoe meer meldingen hoe beter. Ik wil u nog mijn oprechte excuses aanbieden voor dit ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Sanddheeftslechtebezorgers