Klacht: herhaalde foutieve postbezorging

op 11 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al meer dan een maand ontvang ik postpakketjes en meldingskaarten die niet voor mij bestemd zijn. De bewoner van nr. 418 in mijn straat heeft in zijn adresopgave aan een chinees (?) webbedrijf foutief nr. 417 (mijn nummer) vermeld met zijn eigen correcte postcode. De postbezorging negeert de postcode en kiest ervoor op nr. 417 af te leveren. Diverse verzoeken aan postkantoor Bruna, Veenslag te Veenendaal hebben niets opgeleverd. Ik ben 78 en fysiek niet in staat telkens als privé postbode die pakketjes af te leveren op 418 of telkens met die kaart naar Bruna te gaan. Ik weet niet of ik deze pakketjes en kaarten gewoon in het restafval mag gooien als ongevraagde, niet bestelde en ongewenste rommel. Wat dient er nu te gebeuren? De mensen op nr. 418 zijn telefonisch niet bereikbaar en hun brievenbus is overvol.

Zodra ik deze pakketjes en kaartjes niet meer ontvang, dus zodra de postbezorging zelf het huisnummer corrigeert in nr. 418 zoals de postcode aangeeft !

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Buuts, Hartelijk dank voor uw bericht. Uit uw verhaal haal ik dat u pakketten en post ontvangt van een van uw buren (nummer 418). U geeft aan dat de ontvanger hoogstwaarschijnlijk een foutief adres heeft doorgegeven aan de afzender. Graag reageer ik op uw bericht. Allereerst mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak. U kunt de pakketten van de pakketbezorger altijd weigeren indien u dat wilt. De pakketten zullen dan retour gaan naar de afzender. En wanneer u een briefje ontvangt voor een pakket, hoeft u dit pakket niet op te halen voor uw buren. U kunt iemand vragen of er iemand is die af en toe naar de buren loopt op nummer 418 om de post en dergelijke af te geven daar. Heeft u toevallig een trackingcode van een pakket als voorbeeld? Dan kan ik even met u mee kijken. Ik kan helaas niet intern een adreswijziging doorgeven. Dit zal de bewoner van 418 moeten doen bij de afzender. Excuses! Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Heeft op 11 september 2018 om 11:15 geantwoord

Geachte mevrouw Buuts,

Onlangs heeft u via deze website een melding bij ons gedaan. Om uw melding goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij meer gegevens of aanvullende info van u nodig. We hebben u in een vorig bericht gevraagd deze informatie spoedig aan te leveren, zodat wij uw melding verder in behandeling konden nemen.

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Wij gaan er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen enof dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

Heeft op 11 september 2018 om 11:39 geantwoord

Er werd geen andere oplossing geboden dan het inschakelen van buren om de verkeerd bezorgde post vanwege verkeerde adressering op de juiste plek af te leveren. Een verzoek bij het postkantoor om na een tiental verkeerde leveringen daar het huisnummer te corrigeren (i.p.v. de juiste postcode te wijzigen!) werd afgewezen. Mijn vraag of ik die ongewenste onbestelde post kon weggooien zonder strafbaar te worden bleef onbeantwoord. Ik kreeg alleen voor de hand liggende suggesties die ik - en mijn buren - al tot vervelens toe hadden geprobeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door mw. buuts