Klacht: Help, is er dan niemand die mij klacht serieus neemt!?!?

op 25 oktober 2011 over Trans Link Systems in de categorie Betalingsdiensten

Ik kan niet begrijpen dat de dienstverlening van OV-Chip / Trans Link Systems zo slecht is en mij dat onterecht 82,22 heeft gekost! Schande!!

De situatie:
In april stond er onvoldoende saldo op mijn bankrekening, waardoor OV-Chip/Trans Link Systems geld van mij te goed had i.v.m. het gebruik van het Automatisch Opwaarderen OV-Chip. OV-chippas heeft mijn pas geblokkeerd en ik heb vervolgens een brief van OV-Chip mogen ontvangen waarin stond dat ik aan het loket van de NS (of een ander loket) het bedrag moet voldoen waarna de pas gedeblokkeerd zou worden.
Zo als beschreven heb ik dat gedaan, is mijn OV-Chip gedeblokkeerd en de pas kon ik daarna weer gebruiken (dit staat ook in het digitale overzicht bij mijn.ov.)
In juli kreeg ik ineens een brief van Intrum Justitia waarin stond vermeld dat ik naast het verschuldigde bedrag van 20 euro ook incassokosten moet betalen. Een totaal bedrag van 82,08.
Ik heb toen welgeteld 6 x met OV-chip aan de telefoon gezeten die mij vertelde dat zij de klacht in behandeling zouden nemen (doorgestuurd naar Trans Link Systems. Met hen is het niet mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen)
Ik zou bij elk telefoongesprek binnen 4 dagen teruggebeld worden door de juiste persoon, maar dat is nooit gebeurd.

Intrum Justitia geeft te kennen alleen een bemiddelaar te zijn, dus heb ik mijn klacht, de feiten, het overzicht per mail naar hen gestuurd en Intrum Justitia heeft, naar zeggen, het vervolgens voorgelegd aan Trans Link Systems.
Conclusie; ik zou gedeeltelijk hebben betaald aan het NS-loket! Maar de rekening stond nog open!
Feitelijke onjuistheden, gezien er geen optie is om gedeeltelijk te betalen aan het NS loket! Ook op de vraag wat het bedrag is wat ik gedeeltelijk zou hebben betaald, is onbeantwoord gebleven.
Intrum Justitia heeft mij vandaag per brief te kennen gegeven dat ik voor 19-09-2011 moet betalen, anders komt er een deurwaarder en komt er nog 375,= bij aan kosten!!
Het telefoongesprek wat ik vandaag heb proberen te voeren met Intrum Justitia verliep zeer moeizaam. Waarschijnlijk omdat de status van de afhandeling dit met zich mee brengt.

Mijn visie: als OV-Chip / Trans Link Systems geld van mij tegoed heeft, dan dienen zij dit te krijgen. In dit geval kan ik aantonen dat dit niet het geval is, alleen wordt de communicatie onmogelijk gemaakt. Ik voel me onterecht behandeld en onder druk gezet. Ik heb het bedrag van 82,22 zojuist betaald omdat ik bang ben dat ik straks met een grote schuld zit. Maar ik sta er totaal niet achter omdat ik kan bewijzen dat ik gehandeld heb, zoals ik had moeten handelen en ik geen antwoorden krijg op wat er onterecht verondersteld wordt.

Ik vind het echt diep treurig dat er ook geen normaal gesprek is geweest tussen mij, OV-Chip en/of Trans Link Systems. Het erge vind ik nog dat ik hier wekelijks mee bezig ben geweest en het feitelijk gaat om een bedrag van 20,=, wat is opgelopen naar 82,22, zonder een redelijke conversatie!

Ik zou heel graag met de JUISTE persoon van OV-Chip / Trans Link System willen praten over deze situatie, gezien ik dat nog geen 1 keer heb kunnen doen (de helpdesk van OV-Chip heeft me alleen verteld dat ze de klacht doorsturen, maar ik heb daar nooit een reactie op gekregen, behalve sommeringen van Intrum Justitia)

Ik voel me absoluut niet redelijk behandeld en zit nu onterecht met een kostenpost van 82,22. Die zou ik graag terug willen, gezien dit onrechtmatig is verkregen!

Ook ben ik bang dat dit dus vaker kan gebeuren waardoor het ogenschijnlijke gemak van Automatisch Opwaarderen gewoon een hele dure grap wordt!

Alle klachten die gemeld zijn door mvandal