Klacht: Hele slechte service

op 24 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

PostNL meld al geruime tijd aflevertijden en momenten en vervolgens komen ze simpelweg niet opdagen. Aflevermomenten worden nadat je al een dag hebt zitten wachten uitgesteld naar de volgende dag – en zelfs dan komen ze met regelmaat niet opdagen.

Pakketten raken kwijt (reeds 2 keer voorgekomen in afgelopen 6 maanden), PostNl geeft aan dat de verzender dan een klacht moet indienen, erg lastig als je pakket uit China komt.. mooi makkelijk voor PostNHell

Afgelopen maandag zou een pakket worden afgeleverd, werd maandag middag bijgesteld naar dinsdag, vervolgens werd het woensdag, en nu lijkt ‘ie helemaal niet meer te komen šŸ™

Vervolgens dien je klachten in, krijg een verschillende smoesjes zoals Nee hoor, wij hebben het pakket nog niet ontvangen of (zending vanuit CoolBlue) Pakket is pas gisteren avond (zondag avond) aan ons overgedragen (dit terwijl deze dame heel goed wist dat PostNL een storing had, maar gewoon volhouden).

Er wordt niets met klachten gedaan.

Gewenste Oplossing:

Als PostNL haar klanten serieus neemt. Ik denk dat het heel goed zou zijn als PostNL een concurrent er bij zou krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 24 juni 2017 om 15:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Pasman,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik dit toelichten.

De afgelopen periode is voor ons een hele drukke periode geweest. Door een aantal factoren zoals vrije dagen, het uitbetalen van vakantiegeld, gecombineerd met het extreem mooie weer, zijn er veel meer bestellingen van o.a. tuinspullen gedaan. Deze hebben veelal een afwijkend formaat, wat veel meer capaciteit heeft gevraagd in ons proces. Hierdoor is in sommige gevallen vertraging ontstaan. Het tijdvak is een indicatie het kan soms gebeuren dat een bezorger door omstandigheden later is. Ik hoop dat de bezorger spoedig weer naar wens zal verlopen.

Wanneer pakketten niet aankomen dan kan de afzender een onderzoek instellen. Dit geldt tevens bij pakketten uit het buitenland die niet zijn aangekomen. Dit is internationaal zo afgesproken, omdat de afzender de opdrachtgever is voor de verzending van een pakket. De afzender kan dit dan melden bij zijn of haar lokale postdienst.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 25 juni 2017 om 12:38 geantwoord

Nee, ik ga niet akkoord met deze oplossing, er wordt namelijk geen oplossing geboden. De melding dat het erg druk is geweest de afgelopen tijd, is wat mij betreft geen reden voor slechte service.

PostNL is een bedrijf, dit bedrijf een een bezorgplicht, immers, hier betaal ik voor. Moest er meer worden bezorgt, dan heeft PostNL dit op te lossen door meer bezorgers in te zetten.
Echter het beloven van een afleverdag op bijv. Zaterdag, vervolgens laat doorschuiven naar Zondag, om vervolgens niet te komen, maar het pakket af te leveren op DINSDAG, is wat mij betreft niet te wijten aan drukte, maar aan lak aan de klant.

Klant moet namelijk thuis blijven voor ontvangst.. Wij zijn dan ook ruim twee dagen in het weekend thuis gebleven om het pakket te kunnen ontvangen, waarbij zonder enig bericht de afleverdag werd doorgeschoven.
Bij navraag bij uw klantenservice werd mij gegarandeerd dat dit aan CoolBlue lag.
Echter, wat blijkt.. PostNL had het druk, vervolgens bleek PostNL een storing te hebben, en nu weer erg druk...

PostNL lieft haar klanten voor en doet beloftes die ze niet waar kan maken.

Nee, ik ben niet tevreden met uw uitleg (is geen oplossing).

Alle klachten die gemeld zijn door HeleOntevredenClient