Klacht: Hele dag aan het wachten en bezorger meldt pakket af zonder langs te komen?

op 25 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou er een pakket geleverd worden tussen 9.00 en 13.00 uur, wat op zich al een vrij ruim tijdvak is, maar goed, ik kan begrijpen dat een kleiner venster niet altijd mogelijk is.

Om 11.55 uur een update op de Track & Trace pagina dat de bezorger onderweg is, met nog maar een uurtje te gaan dus!

De uren verstrijken en ik ben verplicht (als ik m’n pakket wil kunnen aannemen) in mijn huis gegijzeld op mijn vrije zaterdag, totdat er om 15.06 uur een nieuwe update op de T&T pagina is verschenen, namelijk de melding: Geadresseerde was niet thuis.

Serieus??

Op de ‘bezorger gemist’ pagina vind ik de informatie dat er een kaart in de bus zou moeten liggen, als de bezorger is langs geweest. Dit was niet het geval (waarom zou hij anders niet aangebeld hebben?). Ook bij de buren is het pakket niet te vinden.

In mijn ogen wijst dit erop dat de bezorger gewoon zonder langs te komen de status ‘geaddresseerde niet thuis’ hebben gemeld. Dat vind ik geen manier om met de vrije tijd van jullie ‘klanten’ om te gaan. Klanten, want door onze bestellingen hebben jullie business.

Tevreden wordt lastig, want vandaag wordt het pakket niet meer bezorgd, maar ik hoop wel dat het bij de volgende bezorgpoging goed gaat (ik heb inmiddels een aflevertijdstip aangegeven waarop ik weer thuis zal wachten op het pakket...)

Verder ben ik wel heel benieuwd hoe het kan dat de bezorger een pakket op deze manier afmeldt zonder langs te komen. Wilde hij op tijd thuis zijn vandaag?

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 10:49 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Voorsie