Klacht: hele avond zitten wachten op opgegeven tijdblok

op 12 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

PostNL komt weer eens niet op het beschreven tijdblok en zelfs dag.
De onderhoudsmonteur van mijn cv ketel, zegt ook niet, ik redt het niet, ik kom de volgende dag wel even langs…
Zeg dan niet, er is enige vertraging, maar als wordt aangegeven dat we vandaag langskomen kunt u er vanuit gaan dat we langskomen, en nog 1,5 uur na het opgegeven tijdstip aangeven dat ze langskomen (“excuus voor de vertraging, we komen zo snel mogelijk alsnog langs), en dan een half uur later leidt de tracking link ineens naar een pagina ‘met veelgestelde vragen die nu niet kan worden getoond’.

Gewenste Oplossing:

n.v.t.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 15 december 2017 om 16:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Schutte,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u via de tracking informatie niet meer duidelijkheid over de bezorging van uw pakket krijgt. Graag reageer ik op uw bericht.

Het tijdvak dat u krijgt te zien wordt gebaseerd op eerdere leveringen op uw adres. Door omstandigheden komt het voor dat de bezorger vroeger of later is dan aangegeven, u kunt dan bijvoorbeeld denken aan wijzigingen in de route.

Zodra er vertraging is dan wordt dit wel zichtbaar via de track & trace gegevens, de bezorger is op dat moment alsnog onderweg om het pakket bij u te kunnen bezorgen. Pas wanneer dit voor de betreffende dag niet meer lukt en het pakket niet meer voor 21.30 of 22.00 uur bezorgd kan worden, dan zal er de volgende dag een nieuwe poging worden gedaan en zal dit ook zichtbaar worden in de track & trace gegevens.

Mocht het tijdvak voor uw adres elke keer erg afwijken van het daadwerkelijke bezorgmoment, dan zal dit na verloop van tijd automatisch aangepast worden. Omdat dit een gemiddelde betreft, is het niet mogelijk om dit handmatig aan te passen.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 20 december 2017 om 13:08 geantwoord

Ik snap het punt en de werkwijze. In dit geval was het echter zo dat 3 dagen achtereen(!) exact hetzelfde gebeurde, een verwacht aflevertijdstip op de dag zelf (in de avond), terwijl er dan niet werd geleverd. Ik ben er 2 avonden voor thuis gebleven (daarna heb ik het maar opgegeven), en dan is het wel erg vervelend. Dus het gaat me niet om een eenmalig \"verzuim\", daar kan ik wel begrip voor opbrengen.

Alle klachten die gemeld zijn door arnoud_s