Klacht: Heb 20 tuinlampen gekocht welke lek zijn

op 23 augustus 2017 over Lamp en Licht in de categorie Interieurbedrijven

Ik heb 20 tuinlampen gekocht bij Lamp&Licht in juli 2016. Binnen de periode van 1 jaar heb ik (mei 2017) een brief gestuurd om een klacht te melden. Op mijn eerste klacht heb ik geen reactie ontvangen. In Juli 2017 zond ik een bericht dat ik met de klacht verder zou gaan als er geen antwoord zou komen. De brief zou ‘niet ontvangen’ zijn en er zou op mijn klacht per mail worden gereageerd.

Wat is het probleem? Een groot deel van de lampen krijgt water (lek) in het ‘lamphuis’. Omdat ik de lampen in de uitverkoop had gekocht wilde mij men het geld teruggeven en dan was het voor ‘Lamp&Licht’ afgehandeld. Ik heb aangegeven dat ik veel geld kwijt was voor de installatie en dat ik me niet kon voorstellen dat het probleem van water IN het lamphuis niet bekend zou zijn bij de organisatie. Lamp&Licht kan me nu geen garantie bieden dat de lampen de beloofde ‘branduren’ zullen leveren. Het zijn lampen waarbij het lamphuis ‘versmolten’ is met de paal, dus als de lamp stuk is kan hij NIET vervangen worden. Dan moet ik de lamp compleet vervangen. De lamp is echter niet meer te koop bij Lamp en Licht.

Aanvankelijk heb ik gevraagd om een aantal lampen als 'reserve' te houden. Ik vind deze lampen mooi maar ben er me van bewust dat de lekke lampen mogelijk een kortere levensduur zullen hebben. Ik kreeg het antwoord dat de lampen niet meer verkocht werden. Dus de optie van het op voorraad nemen van 'reserve armaturen' is daarmee komen te vervallen.

Ik heb alternatieve lampen uitgezocht bij de organisatie. Omdat deze lampen een lager kortingspercentage (-20%) hebben dan mijn eerder gekochte lampen (-70%), is Lamp en Licht van mening dan ik het verschil bij moet betalen. Dit terwijl de lampen welke ik kocht in waarde (100%) aanzienlijk duurder zijn en mooier dan de lampen welke ik als alternatief wilde nemen. Verder wil ik een vergoeding voor de installatie krijgen. Aangezien zoveel lampen 'lek' zijn kan het niet anders dan dat er sprake is van een ondeugdelijk product. Dit MOET bekend zijn geweest bij Lamp & Licht en wellicht dat om deze reden de lampen -70% waren. Ik ben van mening dat Lamp&Licht deze zaak onjuist afhandelt en mij met veel werk en zelfs nog aanvullende kosten wil opschepen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lamp en Licht

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lamp en Licht nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door De Leeuw Van Wijk