Klacht: Haperend signaal TV

op 11 oktober 2011 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Heb sinds een paar weken TV van Tele2 (onderdeel van totaalpakket internet+bellen+TV).
Het signaal is ronduit irritant slecht te noemen.. niet alleen is het onscherp (op mijn 102cm Sony LCD TV) maar erger nog: regelmatig staat het beeld stil en komt er een luid krakende “knal” (als een statische kraak) uit de TV-speakers. Dit laatste doet mij vermoeden dat mijn TV hierdoor wel eens kapot zou kunnen gaan.
Helaas: ik zit er voor een vol jaar aan vast..
Al vele jaren klant bij Tele2, maar dit pakket had ik nooit moeten aanschaffen ! Goedkoop=duurkoop…

Misschien oud Versatel modem vervangen door een nieuw exemplaar? Omdat ik al een modem had van Tele2 (Versatel) gaf men geen nieuw modem bij het alles-in-een pakket..

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

Bericht van wsoeriasantoso

6 jaren geleden - Bij ons staat het TV-beeld soms stil. Daarnaast wordt het geluid af en toe onderbroken door een knal... Ter informatie: deze storingen treden pas sinds een paar weken op. Wat is er technisch gewijzigd in de signaaloverdracht?

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 12 oktober 2011 om 10:49 geantwoord

Volgens onze gegevens is helaas nog geen contact opgenomen met de klantenservice, hierdoor hebben we nog niet de mogelijkheid gehad om een oplossing te bieden. Wanneer tv problemen gemeld worden bij de klantenservice dan kunnen we de verbinding van de klant onderzoeken. Voor tv problemen kan de klant daarom alsnog contact opnemen met de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html

Heeft op 12 oktober 2011 om 13:12 geantwoord

van kastje naar de muur... Dan maar weer bellen @ 10c/min... :-(

Reactie van de melder van de klacht lumberjack55

6 jaren geleden - Exact hetzelfde als bij ons.. Met dit verschil dat het bij ons al veel langer dan ekele weken zich voortdoet, nl. sinds de overstap op 27 september 2011. In de meeste gevallen na 22:00u. Geen afdoende antwoord gekregen van Tele2 op deze website, behalve de raad om duur telefoontje te plegen naar de klantenservice. De "online helpdesk" weet er (uiteraard) geen raad mee en meestal weet de incompetente chatter die daarna komt van niets. Ik heb de decoder uit het stopcontact getrokken, 10 minuten gewacht en weer aangesloten. Zo ook het modem. Lampje werd onmiddellijk blauw en niet groen/blauw knipperend, zoals wordt beschreven, dus werd er ook geen nieuwe software geüpload. Probleem is nu minder, maar doet zich nog steeds voor. Tele2 is blijkens een e-mail bezig nieuwe firmware of software gefaseerd te uploaden naar al haar TV klanten, dus ik wacht nog even alvorens ferme klacht in te dienen.

Alle klachten die gemeld zijn door lumberjack55