Klacht: Half van de inhoud van het pakketje verdwenen.

op 08 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een tijd geleden heb ik via PostNL een pakket naar de VS gestuurd. Meteen na het verzenden viel mij al op dat PostNL een ander gewicht voor het pakketje opgaf dan de weegschaal op het PostNL punt. Hierover contact opgenomen met PostNL en zij konden mij verzekeren dat ik mij geen zorgen hoefde te maken.

Daarna nog een aantal keer contact gehad over dit pakket maar kreeg geen reactie meer van PostNL, daarom probeer ik het zo.

Inmiddels is het pakket aangekomen in de VS en ontbreken er meerdere items uit het pakket. Een aantal dingen zijn opengemaakt en half opgegeten en teruggestopt, zoals bijv. stroopwafels en dropjes.

Met de kosten die PostNL rekent voor een pakket naar het buitenland, mag je toch hopen dat ze zelf niet de helft opeten.

Op het moment dat ik het verstuurde was het pakket 1990 gram, volgens de eerste meting van PostNL, volgens PostNL was het 1150 gram.

Pakketnummer: UA215621593NL

Als ik mijn geld voor verzenden geld voor de verstuurde items terug krijg.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een door u verzonden zending naar het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - uw postcode en huisnummer; Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Enecoklacht

1 maand geleden - Heb het toegevoegd in de informatie van de klacht.

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw, Dank u wel voor de aanvullende informatie. Uiteraard ben ik er verder voor u ingedoken. De zending is zonder Track Trace of aanvullende verzekering verzonden, waardoor ik u niet precies kan vertellen waar het mis is gegaan en het niet mogelijk is om u een vergoeding te bieden. Een zending hoort uiteraard volledig en onbeschadigd aan te komen, waardoor ik hier graag een klacht over registreer om herhaling in de toekomst te voorkomen. Om de klacht voor u te registreren, zal ik nog wat de volgende informatie nodig hebben: - uw volledige naam; - uw telefoonnummer; - het volledige adres van de geadresseerde; - wat er precies mist/beschadigd was geraakt aan de inhoud. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht of door deze in de extra informatie toe te voegen en een bericht te verzenden om dit aan te geven. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Enecoklacht

1 maand geleden - Waarom zou ik jullie verder helpen met informatie als jullie mij elke keer niet verder helpen. Is toch belachelijke service. Ik heb een tip voor jullie, misschien pakketjes zonder TT of verzekering geen vrij spel maken voor diefstal van jullie eigen personeel, is niet de eerste keer dat dit gebeurt namelijk. Jullie doen er toch niks aan.

Heeft op 08 juni 2021 om 21:31 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het bijzonder spijtig dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Graag reageer ik op uw bericht.

Zonder de gevraagde informatie kan ik tot mijn spijt geen klacht voor u registreren. Ik kan de situatie niet oplossen omdat het gaat om een onverzekerd pakket, maar door een klacht te registreren kunnen we dit soort situaties in de gaten houden en waar nodig verbeteringen aanbrengen in onze processen. Mijn oprechte excuses voor de overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Heeft op 09 juni 2021 om 07:01 geantwoord

Ik heb betaald voor een service, het versturen van een pakketje. De service is niet geleverd. Als ik naar de kapper ga hoef ik ook niet een verzekering af te sluiten om er zeker van te zijn dat de service geleverd wordt. Is een omgekeerde wereld.

Ik ga aangifte doen van diefstal bij de politie aangezien de inhoud van het pakket door een medewerker van PostNL GESTOLEN is.

Alle klachten die gemeld zijn door Enecoklacht