Klacht: gvbgvb

op 31 mei 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Betreft dhlparcel pakket 3SDFC7483448198
Kreeg de melding dat het pakket kon worden opgehaald bij het DHL servicepunt.
Toen ik daar was kreeg ik te horen dat alle pakketten weer door DHL waren meegenomen omdat het servicepunt tijdelijk werd gesloten. Waar mijn pakket heen zou gaan kon men mij niet vertellen. Vervolgens via de chat contact opgenomen met DHL. Daar kreeg ik te horen dat ik de track tracé in de gaten moest houden. Dat gedaan hebbende zag ik het pakket zaterdag om 18.00 opgehaald kon worden op hetzelfde servicepunt dat gesloten was. Dus wederom contact gezocht via de chat. Die had geruime tijd nodig om e.e.a. uit te zoeken. Maar helaas, zij meldde mij het volgende:

Er lijkt iets mis te zij gegaan in het voordeel van jou, normaal zou het pakket retour gaan naar de afzender, maar nu is het opnieuw gesorteerd en vind er morgen een nieuwe bezorgpoging plaats. Als het servicepunt nog steeds gesloten is gaat zoals het er nu naar uit ziet retour naar de afzender. Als je maandag je pakket nog niet hebt en de tracktrace-status zegt dat deze retour is gegaan, neem dan even contact op met de afzender en maak melding van de situatie. De afzender gaat het dan voor je oppakken met ons en zo kunnen we er voor zorgen dat je je pakket alsnog kan gaan ontvangen!

Op mijn vraag wat dan mijn voordeel was kreeg ik geen antwoord. Op mijn simpele suggestie om het te droppen bij een ander servicepunt, reageerde Alice dat zij dat niet kon regelen, dat waren de procedures. Mijn suggestie dat in een dergelijk geval de service zou kunnen zijn om het dan maar thuis af te leveren kreeg nul op reqest. Al met al kan ik zo meteen de verkoper weer aanspreken met het verzoek actie te ondernemen en ik heb nog steeds mijn pakket niet. En dat terwijl de oplossing toch vrij simpel is. Zojuist nog even bij de TT gekeken, en ja hoor de aflevering is weer gewijzigd, nu ligt het weer klaar op maandag 31 mei 18.00 uur en…… op hetzelfde gesloten servicepunt. Is er dan niemand bij DHL die nadenkt?

Wanneer ik mijn pakket thuis heb of op kan halen

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 31 mei 2021 om 15:38 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb de zending voor u nagekeken en zie dat uw pakket vandaag 31-05-2021 is bezorgd bij het servicepunt. U kunt het pakket al ophalen, mijn excuses voor het ongemak! Mocht u nog een vraag hebben dan kunt u onze klantenservice bereiken via telefoonnummer 0900 2222 120.

Ashna
Webcare DHL Parcel

Heeft op 31 mei 2021 om 22:45 geantwoord

Er is geen oplossing want nu staat het pakket weer op verkeerd gesorteerd. Je wordt er moedeloos van.

Alle klachten die gemeld zijn door gvbgvb