Klacht: Gsm defect na update via Samsung Kies

op 15 oktober 2011 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Het programma Samsung Kies gaf aan dat er een firmware-update beschikbaar was voor mijn Samsung Galaxy S. Nadat ik de stappen doorlopen had begon de update. Halverwege viel mijn gsm uit (batterij was volledig opgeladen) en gaf het programma aan dat er een fout was opgetreden. Gevolg: mijn gsm was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Bij de Hi-shop gaven ze aan dat mijn gsm opgestuurd kon worden naar Samsung, waarna daar de software opnieuw geïnstalleerd kon worden. Vandaag (na een week) kon ik mijn gsm ophalen. Hierbij bleek echter dat Samsung de gsm afgekeurd had in verband met ‘vloeistof schade’.

Nu is mijn gsm nooit nat geweest, maar daarnaast werkte hij voor de mislukte update naar 100% tevredenheid en correct. Door de update middels het door Samsung bijgeleverde programma Samsung Kies is het misgegaan. Onderzoek op het internet leert achteraf dan ook dat veel meer gebruikers problemen hebben met dit programma. Samsung heeft blijkbaar niet eens een poging gedaan om de software opnieuw te installeren, maar gaat er dus vanuit dat ik mijn gsm onder valse voorwendselen ter reparatie heb aangeboden. Nu zit ik dus met een gsm die, door het programma van Samsung, niet meer aan wil. De vloeistof schade die Samsung pretendeert te hebben gevonden heeft echter nooit invloed gehad op het functioneren van mijn gsm, omdat dit altijd prima gefunctioneerd heeft.

Het opnieuw installeren van de software op mijn gsm, zodat ik deze weer kan gebruiken. Inmiddels weet ik dat ik het programma Samsung Kies niet meer hoef te gebruiken voor een update van de firmware.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Samsung

6 jaren geleden - Beste Javandoorn, Na per e-mail contact met u te hebben gehad hebben wij onderzocht hoe het mogelijk is dat uw toestel tijdens de software update is uitgevallen en waarom het opnieuw installeren van de software niet meer mogelijk is. Wanneer een software update wordt geïnstalleerd, wordt tegelijk gecontroleerd of alle onderdelen van de telefoon nog functioneren. Indien een onderdeel niet meer werkt doordat een onderdeel beschadigd is, breekt de installatie automatisch af omdat hij dit als een fout ziet. Indien de vochtschade van lichte aard is, passen wij over het algemeen nog coulance toe en repareren wij het toestel alsnog. Echter is de schade van dusdanig serieuze aard, dat dit helaas niet meer mogelijk is omdat het toestel niet eens meer kan worden ingeschakeld. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung WebCare www.samsungworld.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 26 oktober 2011 om 11:24 geantwoord

Wij vinden het spijtig voor de klant, echter hebben wij hem uitgelegd hoe een software update in zijn werk gaat en hoe het mogelijk is dat vochtschade tijdens een software update het toestel dusdanig beschadigt heeft dat het niet meer kan worden ingeschakeld.

Alle klachten die gemeld zijn door javandoorn