Klacht: Grote Oplichterij!!

op 15 juli 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Geachte Belcentrale

Op 1 november is ons, mijn medewerker, een contract verkocht, in dit gesprek is mijn medewerker op het verkeerde been gezet.
U zou analoge lijnen om komen zetten voor de KPN omdat binnenkort er overal digitale lijnen geïnstalleerd moeten worden.
Dit heeft zij aangehoord en hier heeft zij mee ingestemd, er werden nog wel 2 toestellen bij aangeboden hoorde zij zeggen.
Na dit gesprek heeft zij de KPN gebeld om dit te checken, er had geen aanbod of gesprek plaatsgevonden voor het omzetten van deze service.
Er is over geld niet gesproken, u vermoedde in dit gesprek dat wij te goeder trouw in zee zouden gaan omdat we dachten dat we iets afspraken met onze eigen KPN.
U heeft het daarom niet verdacht willen maken, en noemde geen besparing en of nieuwe abonnementsbedragen.

Nog diezelfde dag hebben wij bij u deze service en installatie opgezegd omdat het niet klopte, KPN had geen aanbieding gedaan nl.
Wij hebben op dit annulerings-ticket geen bevestiging gekregen.

Op 3 november komt er een monteur in de winkel(er is bij ons op dat moment een ándere personeelsbezetting).
De monteur van de KPN met een A-viertje in zijn hand, waar hij uit voorlas dat mijn medewerker, opdracht heeft gegeven om telefoonlijnen om te zetten.
Ik vroeg waarom, deze man antwoordde dat hij dit kwam uitvoeren voor de KPN en wij nog een oude analoge lijn hadden liggen.
Waar de browser zat en of dit uitgevoerd kon worden, hij liet mij de naam van de medewerker zien en ik liet hem zijn gang gaan.
Ik was nl op 1 november niet aanwezig geweest.
Tegen de tijd dat dit voltooid was zette hij 2 losse tel toestellen op tafel die we mochten houden, ik zei waarvoor?
Hij zei mij dat dit normaal was bij het omzetten van deze lijnen, maar ik had niets besteld en ook niets nodig.

Hij vroeg mij daarna nog iets over de pin en over het omzetten van de lijnen voor het internet verkeer maar dat zou pas over 2 weken plaatsvinden.
Hij vroeg mij de bladzijde die voor me werd gelegd te tekenen en ik vroeg waarom dan, maar dat was gebruikelijk bij een omzetting.
Ik bleef vragen wat er dan veranderde en waarom er een nieuwe handleiding voor kwam.
De man, zou dit netjes op gaan schrijven voor ons.
Stuur dit ons maar in een email vroeg ik zodat ik weet dat het aanwijzingen zijn die we gewend zijn van de KPN.
Nee, hij schreef het liever helemaal uit.

De toestellen bleven achter en ik had 2 handtekeningen gezet, de winkel was zeer druk en ik moest het maar navragen bij mijn medewerker.
Wanneer zij dit met u heeft afgesproken dan zal het wel goed zijn, zei en dacht ik, te goeder trouw.

Nog diezelfde middag bleken zaken geheel anders in elkaar te zitten, het geheel was een nare misleidende aktie waar ik als eigenaar het, wat nu blijkt, tweejarige contract voor heb ondertekend.
Er volgen enige verzoeken tot annulering van onze zijde, echter het contract was er en werd ons via internet getoond, eerder was er ook geen enkel copie of bewijs van achtergelaten.

Er is ons de volgende dag een verzoenend voorstel gedaan, we zijn steeds netjes te woord gestaan, dat nog wel gelukkig, en een lager maand bedrag werd ons aangeboden.
Dit was de eerste keer dat er iets over een bedrag werd genoemd, wij hebben hier nl nooit naar gevraagd want het betrof omzetten van gebruikslijnen en zijn niets nieuws aangegaan, naar ons weten.
Het bleek echter dat het een heel ander bedrijf, de Belcentrale, betrof en we onder onjuiste voorwendselen hiermee in zee zijn gegaan.
Met veel gemail en verzoeken wilden we dit contract ontbinden wat ons voorgesteld werd voor € 2400,00 waren we van ze af!!
Dit werd ons veelste duur en besloten er het beste van te gaan maken.
We moesten wel!!

Op 10 februari is ons internet en bellen aangeboden voor €70,00
Als reactie hierop zijn wij de KPN af gaan zeggen.
Vervolgens blijkt dat we op 18 april ineens geen internet en telefoon
verbinding meer hebben.
Er was iets fout gegaan meldde Belcentrale, na dit gevraagd
te hebben waardoor dit was.
Wij zijn hiervan NIET op de hoogte
gebracht.
Met ALLE bedrijfsmatige gevolgen van dien.
Mobiele pin apparatuur gaan huren en onze zaak proberen voort te zetten.
De kosten liepen op!
De 2 facturen van deze apparatuur zouden uiteindelijk voor 50% vergoedt gaan worden of 100% wanneer we nog en jaar langer zouden blijven bij de BC!!!
Een maand zou er in mindering worden gebracht echter na steeds weer te vragen om behandeling ervan werd het afgedaan met, BEHANDELD
Er volgden nieuwe nota’s oa voor Modem plaatsing en nieuwe maandkosten voor Pin over IP, ook bij het aanvangscontract NIET voor getekend

Later konden wij ook nog betalen voor een nieuw modem waar wij niet van op de hoogte waren want BC wilde dat vervangen NIET wij.
De modem deed het prima en hoefde niet vervangen te worden.

Wederom het VERZOEK, de 2 facturen van het huren
van de losse pin apparatuur plus de afgesloten periode volledig aan ons te vergoeden, incl kosten plaatsen vd modem.
Nu gaan wij steeds over tot betalen omdat we ons niet kunnen permitteren dat we afgesloten worden.
De Belcentrale is gestopt ons te beantwoorden ondanks beloften dit volledig op te gaan lossen voor ons.
Vervolgens kwamen de nieuwe facturen met enorm verhoogde maandlasten.

HET CONTRACT VERNIETIGEN IS ONZE ENIGE GROTE VERZOEK
Wat een vreselijk bedrijf dat iemand daar mee in zee gaat VRIJWILLIG is niet voor te stellen.
Het heeft ons zoveel tijd gekost, hadden we dat toch geweten!!!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Bericht van Belcentrale

5 maanden geleden - Beste mevrouw Kappers, We zoeken dit graag nader uit. Erg jammer dat u ontevreden bent over Telefonie van Belcentrale. We zullen contact met u opnemen om uw klacht te bespreken. Vriendelijke groet, Team Belcentrale

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 31 juli 2017 om 12:32 geantwoord

Beste mevrouw Kappers,

Vriendelijk dank voor uw bericht.

Wij excuseren ons voor de hinder die u heeft ondervonden, gelukkig zijn wij tot een gezamenlijke oplossing gekomen.

Zolang u nog gebruik maakt van onze diensten wensen wij u veel bel plezier.

Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door de Bloemerije