Klacht: grote misleiding

op 18 juli 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Een aantal weken geleden kregen we een telefoontje van BC dat we nieuwe toestellen via KPN (onze vorige leverancier) zouden krijgen zonder dat er iets zou wijzigen in levering. Na de komst van een monteur van BC die de toestellen bezorgd en aangesloten heeft veranderde er nog niets. Wel gaf de monteur aan dat de nieuwe modem nog even op zich liet wachten.
Wij waren nog steeds in de veronderstelling dat we bij KPN zaten!
Totdat de aansluiting die we hadden bij KPN opgezegd was door BC zonder een goede overgang te verzorgen. We zaten ineens zonder telefoon, internet , wifi, mail met een druk bedrijf…

Na een gesprek met BC is ons aangegeven dat er een aantal dagen overheen zouden gaan voordat we de lijn weer zouden kunnen gebruiken. We hebben aangegeven hier niet mee akkoord te gaan, en dat we van hun een goede oplossing verwachten.
Na enkele telefoontjes hebben we uiteindelijk een noodmodem gekregen welke verschillende keren een storing had.
Had ik maar geweten wet een ellende ik zou krijgen…

Er was uiteindelijk op maandag een afspraak gemaakt voor de vrijdag om de aansluiting goed te maken.. maar dinsdag hadden we weer geen internet.. We zaten door het gebruik van de noodmodem heen. Toen we naar BC belden zijn we zeer onprofessioneel en asociaal behandeld door een medewerker. Afgesnauwd, was ons probleem, we doen er niks aan, je wacht maar op de monteur vrijdag..
Na een lang gesprek met een medewerker, excuus aangeboden gekregen ben ik toch weer voor nood geholpen zodat ik de hoognodige mails kon versturen.
Maar dan komt het; Vrijdag kwam er geen monteur.. Er is gebeld en aangegeven dat we maandag teruggebeld zouden worden voor een nieuwe afspraak.

Geachte Belcentrale. U moet zich diep schamen.
Er is niets gezegd over overstap naar andere leverancier
Er is beloofd dat wij niets hoefden te doen betreft aansluiting
Er zijn dingen beloofd die niet nagekomen zijn
Er wordt een zeer hoge afkoopsom berekend als ik vroegtijdig opzeg
Er wordt asociaal met ons gecommuniceerd

Ik verwacht een officieel excuus

Ik ben tevreden als ik weer gewoon bij KPN zit
Maar om deze 2 jaar door te komen en deze ellende te vergeten verwacht ik een excuus van uw leidinggevende met uitleg hoe een bedrijf zo slecht kan presteren.
De schade die ik opgelopen heb door deze overstap heeft me veel geld en energie gekost waar ik een tegemoetkoming van wil zien.
Ik verwacht een telefoontje van u om te bespreken hoe we verder kunnen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 20 juli 2017 om 17:13 geantwoord

Beste meneer Ros,

Na het bezoek van onze onderhoudsmonteur, hebben wij uw klacht naar tevredenheid opgelost. Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben, kunt u rechtstreeks contact opnemen met uw accountmanager.

Wij hopen dat we u in de toekomst op een positieve manier van dienst te kunnen zijn.

Veel bel plezier toegewenst!
Team Belcentrale.

Alle klachten die gemeld zijn door Kees Ros