Klacht: Groot pakket niet aangekomen

op 06 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket niet aangekomen bij de besteller

Ik krijg altijd standaardbrieven dat de post niets kan doen als er niet aangetekend of met T&T is verstuurd.

Ik wil alleen weten wat er gebeurd met verloren pakketten. Worden deze opengemaakt ergens? Of weggegooid? Of verdeeld onder de medewerkers...???

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer Hendriks, Uit uw bericht begrijp ik dat een door u verzonden pakket niet bij de ontvanger is afgeleverd. Ik kan mij voorstellen dat dit erg teleurstellend is en ik wil hier dan ook mijn excuses voor aanbieden. Graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen. Kunt u mij daarom voorzien van de 3S-code van het pakket? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groeten, PostNL

Reactie van de melder van de klacht rph8

4 maanden geleden - Heeft U mijn klachten wel goed gelezen??? Zoals ik al aangaf heb ik geen 3S-code. De post kan immers niets doen zonder 3S-code. Dat staat in alle standaardbrieven en antwoorden die ik krijg van de Post. DAAROVER gaat mijn klacht. Waarom doet de post dan niets en vooral WAT gebeurd er nu met alle zoekgeraakte pakketten? Gaan ze in de kliko? Weet iemand dat? Is het geheim? Worden ze verdeeld? Etc. Graag een DUIDELIJK antwoord. Geen kastje-muur... met vriendelijke groeten, R. P. Hendriks

Heeft op 06 april 2017 om 15:41 geantwoord

Geachte heer Hendriks,

Vriendelijk dank voor uw reactie en mijn excuses dat uw vraag niet goed begrepen werd. Graag geef ik u meer informatie over wat er met verloren briefpost gebeurd.

Op het moment dat briefpost niet bezorgd kan worden wordt er in eerste instantie een poging gedaan om deze retour te sturen naar de afzender. Lukt dit niet, dan komt het op ons depot met onbestelbare stukken terecht. Dit is een depot waar medewerkers handmatig naar verloren voorwerpen zoeken. Omdat briefpost ongeregistreerd verstuurd is, is een onderzoek niet mogelijk. Op het moment dat de inhoud voldoende herkenbaar is kan er echter wel navraag worden gedaan. Dit houdt in dat er een poging gedaan wordt om het te vinden. Aan het criterium 'voldoende herkenbaar' zijn echter wel bepaalde eisen verbonden, zodat er op zijn minst een kans is dat het betreffende object terug gevonden word. Overigens kan deze navraag enkel vanuit de afzender worden gedaan, aangezien dit de opdrachtgever van de zending is.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Reactie van de melder van de klacht rph8

4 maanden geleden - Nog even voor alle duidelijkheid. Ik heb een officiële aanvraag gedaan als afzender! MET foto en Beschrijving! En toch weer standaard brieven antwoorden en kastje-muur. Zeer onbevredigend!!!!

Heeft op 10 mei 2017 om 15:46 geantwoord

Zeer teleurstellend!!
Na mijn vorige reactie niks meer gehoord.
Wanneer wordt er wel gezocht??
Ik heb formulieren ingevuld, beschrijvingen gegeven en een FOTO erbij gedaan en toch wordt er niet gezocht....
Steeds de standaard kastje-muur reactie 'als het poststuk niet geregistreerd is verzonden kunnen wij niets doen' terwijl bij een klacht wordt gezegd dat er wel wordt gezocht als er een duidelijke beschrijving wordt gegeven. Nou, dat heb ik gedaan.
Ik krijg bijna de indruk dat de Post alle zoekgeraakte poststukken openmaakt en doorverkoopt of verdeeld onder een select groepje 'kopers'.
Als er niet gezocht wordt wat gebeurd er dan met al die pakketten?????

Alle klachten die gemeld zijn door rph8