Klacht: Graag een oplossing vinden

op 15 mei 2016 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

Dit is de derde keer dat ik u benader over hoe jullie bussen nooit op tijd komen. Ik heb wel besloten om vandaag mijn klacht meer netjes te schrijven, zonder boos te worden of te vloeken.

Ik heb eerder 2 klachten ingediend maar kreeg geen reactie. Wat ik WEL kreeg was een email waarin stond dat mijn klacht niet in behandeling zal genomen worden.

Ik vroeg mij af, wat betekent dat? Betekent het dat jullie mijn klacht gelezen hebben maar dat jullie hier helemaal niks aan gaan doen en de buschauffeurs zullen voor altijd hun eigen tijdstip bepalen? Of betekent het dat jullie mijn klacht niet eens gelezen hebben omdat ik boos klonk?

Ik wil dit graag weten omdat er hier een enorm probleem ligt. Honderden mensen rekenen op bus 43/44 Maar die komt maar 2 keer per uur terwijl het veel meer moet zijn.

Ik heb echt het gevoel dat u denkt dat ik aan het overdrijven ben maar u moet echt begrijpen dat dit niet het geval is. Ik ben een erg punctueel persoon en helaas zonder autoloos. Het maakt niet uit wat voor afspraak ik heb, ik ben er altijd minimaal 20 minuten van tevoren. Het feit dat ik niet op uw bus kan rekenen is en groot probleem. Waar is de bus anders voor als hij niet -op tijd*- komt opdagen?

Mijn moeder en mijn vrienden zijn boos dat ik vaak te laat kom, mijn leraren zetten mij vaak ”absent” tijdens de de les, ik heb diner reservaties moeten annuleren, ik heb een sollicitatie gesprek gemist bij een familie thuis voor oppas werk. Alleen omdat de bus er niet is.

*U moet weten dat de bus niet perse altijd te laat komt, de bus komt enorm veel vaak te vroeg en stopt niet. Hierdoor blijven mensen achter die denken van ”oh de bus komt over 5 minuten” maar nee, hij is al weg. Na die 5 minuten staat er op het bord dat de volgende bus over 20 minuten komt. Dit gebeurt dagelijks. Dagelijks.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik door de weeks enorm veel op de bus reken, omdat ik daarna maar een paar minuten heb om mijn trein te halen naar utrecht, en daar moet ik ook weer een bus pakken om naar school te gaan. Dit is voor mij heel belangrijk, ik kreeg problemen door jullie. Ik ga gewoon eerlijk zijn door te zeggen dat het totaal niet aan mij ligt want ik sta al meer dan een kwartier buiten vóór dat de bus hoort te komen. Wanneer ik weer 9292 check op mijn mobiel, staat er dat ik +5min moet wachten. Daarna +5 meer. Elke keer steeds meer en opeens is het te laat. Trein weg, bus weg, geen school, geen werk, geen toekomst. (Ja, dit is wel een overdrijving, maar ik hoop dat u mijn standpunt begrijpt)

Als ik niet op de buschauffeur kan rekenen, op wie dan?

Niet iedereen heeft een familie, of een rijbewijs, of vrienden met een auto, een werkende fiets, scooter, vleugels. Sommige mensen hebben alleen maar hun benen en sorry meneer maar niet alle benen doen het, sommige mensen zijn gehandicapt. Ik heb het niet over mezelf op dit moment maar over de vele mensen die met mij bij de bus halte staan te wachten die allemaal boven de 50 zijn. (Zelf ben ik 21).

Vorige keer had ik suggesties achter gelaten over wat u aan dit probleem zou kunnen doen. Één daarvan was dat jullie moeten ophouden met mensen aan te nemen die alleen een rijbewijs te bieden hebben. Ze moeten punctueel zijn. Zorg aub ervoor dat ze weten dat ze niet zo snel weg moeten rijden terwijl er nog zo veel tijd over blijft. Zorg ervoor dat ze bij een bepaalde bus halte stopen zo dat ze bij de volgende bushalte precies op tijd zijn. U heeft echt geen idee hoeveel mensen u achter laat door door te rijden. De mensen die daar de bus hebben ”gemist” moeten dan 20 minuten langer wachten voor de volgende.

Ik zal het dus nog een laatste keer vragen. Wat is de reden dat u mijn klacht niet in behandeling neemt?

Gaat u hier wel wat aan doen? Indien niet, waarom?

Ik ben heel wanhopig om deze probleem op te lossen, anders zou ik mijn tijd niet zo verspillen door zo’n lang bericht te sturen.

Ik hoop ook dat u begrijpt dat ik calm ben terwijl ik dit schrijf, ik ben niet boos, ik doe me best om respectvol te blijven zo dat ik eindelijk een reactie van u krijg, wie u ook bent. De buschauffeurs van 43/44 (Richting Den Haag/Leiden/Duinrel) brengen extreem veel ongemak.

Nou, ik ben helemaal uitgelucht. Ik heb alles gezegd wat ik wou zeggen. Ik hoop nu alleen dat u ook iets te zeggen heeft, en met een oplossing opkomt.

Fijn weekend.

Amy

PS: Excuses voor mijn taalfouten, ik ben engels talig.

U weet het al

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door amybouchaala