Klacht: Gordijnen ( eerst bestelling niet doorgekomen, later stof niet voorradig )

op 21 november 2011 over HEMA in de categorie Warenhuizen

4 weken geleden heb ik gordijnen besteld bij de hema in Uden. Het betreft 2 gordijnen ( verdeeld in 2 gelijke delen ) van Norfolk. Het is een antraciet kleur, 15 euro per meter. Het betreft een nieuwe stof.

Bij het plaatsen van de bestelling heb ik een aanbetaling gedaan van 25% en zou de levertijd +/- 3 weken bedragen.
Na 3 weken heb ik zelf contact opgenomen met de Hema in Uden om na te gaan of de gordijnen al binnen waren. Nou bleek dat de bestelling nergens gevonden kon worden en dat er niks in het bestand stond. Toen ik later teruggebeld werd bleek dat de bestelling onder het kopje ”wijzigingen” is komen te staan en dat deze nog niet doorgegeven was aan het atelier.
Ik als klant heb nooit een wijziging doorgegeven. Er werd ons verteld dat het waarschijnlijk een technische storing betrof en dat daarom de bestelling niet door gekomen is bij het atelier. Uiteindelijk geeft Hema Uden toe dat dit toch niet het geval is geweest maar dat er ergens iets gewijzigd is waardoor deze bestelling niet is doorgegeven.
Uit coulance geeft Hema mij 10% korting op de totaalprijs en worden de gordijnen alsnog met spoed besteld. Het vreemde is wel dat normale levertijd 3 weken is en dat dat nu waarschijnlijk ook niet sneller zal gaan. Wat betekent dan spoed-bestelling?
Omdat ik als klant aangeef dit niet correct te vinden heeft hema uden contact gehad met het atelier. Ze geven aan het in 2 weken te proberen maar kunnen dit niet met zekerheid zeggen.

Er is inmiddeld weer een week verstreken en vanmiddag kreeg ik een telefoontje van hema uden. Ze had wederom een vervelende mededeling voor me. De gordijnstof die ik besteld had is tijdelijk niet leverbaar. Op mijn vraag wanneer deze weer geleverd kan worden kon geen antwoord gegeven worden. Het kon een week duren maar het kon ook wel 6. 7 of 8 weken duren.
De desbetreffende medewerker gaf aan dat ik zonder enige problemen van de koop af zou kunnen maar dat wil ik helemaal niet.
Ik als klant koop gordijnen bij de hema en zij moeten er in dit geval voor zorgen dat materialen die zij verkopen levertijd zijn en geleverd gaan worden. Hoe kan de Hema nu het probleem bij mij neerleggen en mij al die weken laten wachten. Ik heb nu al 4 weken gewacht zonder enkel resultaat.
Wat heb ik op deze manier aan een korting van 10% ( in dit geval +/- 40 euro )Hier koop ik natuurlijk niks voor.
Daarbij werd me verteld door de werknemer dat dit bedrag uit zijn eigen zak betaald moet worden. Dit geloof ik als klant natuurlijk niet.
Ik heb de medewerker aangegeven dat ik de bestelde gordijnen nog steeds wens te ontvangen maar dat daar wel iets beters tegenover moet staan dan 10%.
Hoogstwaarschijnlijk hangen mijn gordijnen met de wintermaanden nog niet. Dit kan toch niet?
Ik neem aan dat als er een bestelling geplaatst wordt de hema verantwoordelijk is voor de levering. Zij kunnen niet na 4 weken zeggen dat het niet levertijd is en dat zij daar niets aan kunnen veranderen.

Ik heb de totaalbon even niet bij de hand maar het betreft +/- een totaalprijs van 450 euro. Ik neem aan dat deze manier van een oplossing aanbieden ( 10% korting ) geen oplossing is. Ik wens de gordijnen zo snel mogelijk geleverd te hebben en daarbij wens ik 50% korting.
Ik ben van plan een klacht te schrijven naar het hoofdkantoor van de Hema en zal ook aangeven dat ik als vaste klant van de Hema zeer teleurgesteld ben. Dit is geen nette manier van omgaan met klanten.....

Alle klachten die gemeld zijn door maartje11