Klacht: GLS Weigert Pakket te bezorgen

op 28 juli 2017 over General Logistics Systems (GLS) in de categorie Koeriersbedrijven en post

Meer dan een maand geleden gaf ik mijn pakket via Eco Parcel aan DHL en vervolgens is het overgedragen aan GLS waarna alles plots stillag.

Echter, is het niet aangekomen, na een week bellen kwam ik erachter dat het label beschadigd was en GLS het hierdoor niet kon verzenden. Vreemd genoeg heeft GLS het wel kunnen scannen toen het kwam maar vervolgens niet meer. Desalniettemin, heeft een medewerker van GLS mij herhaaldelijk gezegd contact op te nemen met de verzender. Dit zou een lange maand te weeg brengen waarbij ik in totaal meer dan 20x belde met DHL en GLS zou bellen, verder ook emails sturen en via twitter. Uiteindelijk heeft DHL herhaaldelijk emails gestuurd naar GLS en dat ze het oude label het label opnieuw hebben verzonden, maar GLS bleef aangeven dat dit niet voldoende was.maar steeds gaven verschillende medewerkers andere verhalen. Gls zei eerst dat het pakket zoek was, waarna DHL aan mij vroeg het pakket te beschrijven. Maar later zei een andere medewerkster dat een collega een fout had gemaakt en het pakket niet zoek was. En zo hebben verschillende medewerkers verschillende verhalen gegeven, ik weet niet of het incompetentie is of wat er aan de hand is, maar dit is en blijft vervelend.

Hierna heb ik ook contact opgenomen met Ecoparcel en hun een nieuw label laten versturen, wat deze week is gebeurt. Hierna heb ik het label verzonden naar GLS, evenals DHL en mogelijkerwijs Ecoparcel, maar dit volstaat alsnog niet voor GLS. Zo kreeg ik gisteren een e-mail van van de Klantenservice bij het GLS Depot Utrecht met de tekst:
“Wij hebben een GLS label nodig met alle gegevens erop. Dit is een label van de afzender, maar deze kunnen wij niet scannen.” Door deze verscheidene pogingen van internationale leveranciers de ontvanger en verzender van het pakket, ben ik tot de conclusie gekomen dat de fout bij GLS ligt en als ik het niet aankaart ik mijn pakket niet zal krijgen.

Mijn klacht heeft samengevat drie punten:
1. Ik heb mijn pakket nog steeds na een maand niet ontvangen, ook al hebben alle partijen meegewerkt weigert GLS zijn taak uit te oefenen.
2. Verder legt GLS mij een standaard op die ik simpelweg niet kan behalen, hoe kan iemand anders dan GLS een GLS label geven?
3. Verder vind ik het onacceptabel dat GLS, mensen niet informeert over problemen met een pakket dat niet kan worden bezorgd en in plaats daarvan alle verantwoordelijkheid bij anderen neerlegt. Gerelateerd aan dit is het feit dat medewerkers, de kwestie niet vlot willen afhandelden, waar ik herhaaldelijk opnieuw moest bellen en medewerkers mij voortdurend de deur wezen. Ik heb goed contact met DHL en ook ecoparcel luisterde, hieruit concludeer ik dat de standaard van klantenservice bij GLS beneden de norm ligt.

Ik begrijp niet waarom ik nog geen pakket heb ontvangen en partners DHL en Ecoparcel, begrijpen het systeem ook niet. Ik wil mijn pakket ontvangen en erkenning dat GLS een fout heeft gemaakt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar General Logistics Systems (GLS) over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door General Logistics Systems (GLS) in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat General Logistics Systems (GLS) een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Mb101