Klacht: Gijzeling pakket

op 08 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Door omstandigheden kon ik bij eerste levering op zaterdag niet thuis zijn.
Online geprobeerd het pakket bij de afhaallokatie te laten bezorgen die tot 21:00 uur open is. Alle stappen doorlopen tot aan bevestigen. Daarna moet ik inloggen of een account aanmaken. Ik ben geen klant ik wil geen account ik wil alleen maar mijn pakket. Telefonisch was post .nl pas maandag weer bereikbaar. De site bevat geen fatsoenlijke open contactkanalen. Ik kan alleen maar via niet ter zake doende keuze menu’s een bericht achter laten. Verder is het niet mogelijk een klacht in te dienen. Bij uiteindelijk telefonisch contact wordt mij gewezen op hun protocollen. Wanneer ik verzoek om mijn pakket bij de ophaallokatie te brengen wordt gemeld dat dat niet kan. Er wordt geweigerd mij in contact te brengen met iemand met meer bevoegdheden. Als ik op het eind de gegevens van de persoon vraag die ik gesproken hen en tot drie keer toe naar de klachten procedure vraag wordt de hoorn er op gegooid.

Als ik morgen Dinsdag 2 mei mijn pakket kan ophalen bij de afhaal locatie
Karwei Weesp kan ophalen.
Helemaal mooi met een excuus er bij

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 mei 2017 om 16:52 geantwoord

Geachte heer, mevrouw van Veen,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Graag wil ik dit toelichten.

Op de klantenservice mogen wij geen dergelijke wijzigingen doorgeven dit is o.a. om fraude te voorkomen. Om een dergelijke wijziging door te geven dient u inderdaad in te loggen of een account aan te maken. Hier bent u uiteraard vrij in om dit niet te doen, maar dan zal uw pakket volgens de voorwaarden waar de afzender voor heeft gekozen worden aangeboden en vervolgens automatisch naar een afhaallocatie gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door zipzap