Klacht: Gewoon thuis, in track&trace staat van niet, plus geen kaart in brievenbus.

op 20 maart 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou ik tussen 09.00 en 13.00 uur een pakket bezorgd krijgen via DHL. Speciaal daarvoor thuis gebleven. Maar na 13.00 uur geen pakket, dus klik in de mail op de track&trace code. Tot mijn grote verbazing staat daar dat ik niet thuis was. Dus ik denk, misschien komen ze nog voor een tweede ronde langs. Om 13.40 staat er in de track&trace dat het pakket terug is op het depot en nu maandagmiddag pas komt! Op een tijdstip waarop ik niet thuis kan zijn.
Op de site van DHL staat dat ik een kaart in de brievenbus zou moeten hebben, waarop staat dat het wellicht bij de buren of een parcelshop is afgegeven of waarop je een nieuwe dag + tijd kunt aangeven waarop het bezorgd wordt. Heb ik ook niet gehad, ben zelfs drie keer voor de zekerheid in de brievenbus wezen kijken. Zeer slechte service van DHL!!!!!! Heb gebeld met de klantenservice. Konden niks voor mij betekenen. Kon het ook niet van het depot halen, wat hier nog geen tien minuten vandaan is! Slechts een notitie voor de bezorger. Maar daar heb ik uiteraard niks aan.

Ten eerste, dat als je thuis bent, een pakket gewoon daadwerkelijk wordt geleverd, en als je niet thuis bent, dat je dan in ieder geval, zoals beloofd, een kaart in de brievenbus treft.
Ten tweede vind ik dat ze prima een tweede ronde kunnen doen als mensen niet thuis zijn. Nu ligt mijn pakket dus om half twee al weer op het depot, terwijl ik het nu nodig heb! Een mogelijkheid om op te halen, of als nog te bezorgen! Het imago van DHL is al zeer, zeer slecht. Door misschien wat meer tegemoet te komen aan klanten, kun je hier wat aan doen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 20 maart 2017 om 10:47 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat de chauffeur niet aangebeld heeft en ook geen kaartje heeft achtergelaten. Uiteraard is dit niet de bedoeling en het spijt me dat u hierdoor langer op uw pakket heeft moeten wachten. Ik heb hiervan melding gemaakt bij het betreffende depot.

De zending is in dit geval geplaatst in ons particuliere netwerk waardoor het niet mogelijk is om de zending af te halen. De reden hiervan is dat pakketten opgeslagen worden in een loods waar geen receptie is waar ontvangers zich kunnen melden.

Volgens mijn gegevens wordt het pakket vandaag tussen 14:00 - 18:00 uur. Ik ga er vanuit dat als u vandaag de bezorger mist netjes een kaartje wordt achtergelaten.

Mijn excuses voor het ongemak.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door TvdVK