Klacht: Gewoon Schandalig behandeld tijdens hypotheek aanvraag ZZP!

op 27 mei 2016 over Florius Hypotheken en verzekeringen in de categorie Hypotheken

Geachte lezer, Afgelopen februari hebben wij eindelijk onze droomwoning gevonden.. Na jaren echt super hard gewerkt te hebben om onze jaarcijfers netjes op orde te hebben hadden wij besloten de stap te nemen om groter te gaan wonen. Wij hebben een ontzettend leuk huis gevonden met heel veel potentie..

Wij zijn begonnen aan het hypotheek traject. Wij kregen netjes een rente aanbod van de Florius, met een lijstje nog aan te leveren stukken, waarop de bkr notering van mijn bedrijfskrediet al op stond verwerkt…

Wij zijn beide ondernemers dus het was best een lijst en ook gegevens die door onze accountant opgesteld moesten worden zoals de cijfers van het eerste kwartaal.

Prima wij gaan ervoor dus de kosten daarvoor zijn dan een bijzaak..

* Kosten gemaakt voor
Notaris
Taxateur
Adviseur
Cijfers versneld opstellen door de accountant
Cijfers tot nu toe laten opstellen

Alles compleet aangeleverd en dan komt de bank tot de conclusie..

Geen liquidemiddelen? Ok Pardon nou even aan de bank uitleggen wat dat zijn dan maar? Als zzp’ers worden wij aangemerkt als natuurlijk persoon dus alle schulden en tegoeden zijn prive aanspreekbaar.

Onze liquide middelen staan op onze privé rekening. Wij hebben een aandelen rekening en een spaarrekening.. De inkomsten die op onze zakenrekening binnenkomt gebruiken wij om de prive rekening mee te voldoen Hypotheek etc. ( Lijkt me logisch )
Dat betekend dat wij dus geld uit de onderneming naar de prive moeten overmaken ( prive onttrekking)
Wij sparen standaard ook elke maand van die prive onttrekking en dit staat op onze prive rekening ( Liquide midellen)

Ons spaargeld staat in aandelen ( zelf beleggen ) Maar om ons spaargeld te mogen mee berekenen voor het drage van de dubbele last moeten de aandelen verkocht worden… Prima doen we ook als de bank dat graag wil. Gaat om een grote verkoop order maar ook die kosten nemen we toch voor lief..

Op dat moment heeft de bank dus alle stukken al ingezien en bekeken en wij zijn ervan uit gegaan dat wanneer wij onze beleggingen zouden verkopen de offerte wel werd goedgekeurd…

Maar na alles taxateurs, adviseurs kosten voor de accountant noem maar op zegt de bank nee.

Als rede, de cijfers van 2016 ??? ok.. het is nu 2016 en die cijfers zijn nog vele malen hoger dan 2015…

Vorig jaar heb ik mijn onderneming een klantenbestand kunnen overnemen van een concurrent. Dit vereiste een investering die ik dik dubbel en dwars nu ook terug verdien.

Begin 2016 een krediet moeten nemen ( zakelijk ) hier tegen over staat dat mijn omzet en winst al verviervoudigd is. In het eerste kwartaal 2016 heb ik al net zoveel verdiend als in heel 2015.. Dat gaat goed toch?

Zo denkt de bank dus niet.. ze kijken naar alle jaren voorafgaand 2013, 2014, 2015 allen positief en alles ziet er alleen nog maar postvier uit?

De enige optie is om het krediet van de onderneming in te lossen ( met boete erop).. Maar als wij dat doen hebben we minder voldoende prive middelen. Waardoor we de dus niet 2 jaar dubbele last kunnen laten zien op de bank.. Om een investering in de onderling van momenteel nu nog 22000 schuld wordt de hypotheek afgeketst terwijl het krediet versneld ingelost zou kunnen worden dit jaar en zelfs na deze maandlast van maar 600 euro blijft er meer dan voldoende over om alles te betalen..

Ik wil graag alle zzp’ers afraden om naar de florius te gaan.
Wanneer je jaarcijfers in orde zijn en je heb spaarcentjes en er zit een leuke overwaarde op je huidige woning geven ze je nog geen hypotheek… Ook als alles perfect in orde is.

Ik zit zelf in de financiële dienstverlening maar ik zou toch heel graag toegelicht willen hebben waar het risico in ons hoofdpijn dossier zit?…
Want uit deze positie cijfers kunnen wij niks negatiefs opmaken.

Om het verhaal wat duidelijker te maken..
in 2013 hebben wij een woning van 22,5000 euro gekocht met een inkomen dat de helft is van wat het nu is..
Op dit moment heeft de woning al een overwaarde van minimaal 500000
en omdat de woning nog niet verkocht is hebben wij ervoor gezocht dat wij de kosten koper en de dubbele last 2 jaar zouden kunnen door betalen… De nieuw aan te kopen woning is 280.000,- wij willen lenen 276.000 en betalen de rest zelf.. ( als onze inkomsten op een jaaropgave van een baas zou staan konden we meer lenen ;)…

inkomen verdubbelt, genoeg liquide middelen een bedrijf dat aan het groeien is dat de voorspelde cijfers nu al overtroffen zijn…

Wij snappen het niet.. Wat wil een bank nog meer?

Laat de zzp’er met rust als jullie daar toch geen *risico* aan willen lopen.. of is dat het geen wat de bank juist wel wil verkopen een risico hypotheek? Maar hebben deze zzp’ers alles zo mooi op orde dat er geen risico is.. Wij als ondernemers werken harder dan een ander in loondienst en in de huidige tijd geven die contracten zelfs geen garantie.

Onze huidige hypotheek loopt zelfs ook bij jullie en er is nog nooit 1 incasso verlopen.

Wij als goed functioneerde ondernemers vinden dat wij in de maling zijn genomen door de florius de bank heeft ons onnodige kosten laten maken en geen duidelijk beeld kunnen geven met een optie wat we dan wel kunnen?

Waar horen wij dan wel thuis met ons 2,5 modaal een jaarsalaris op de bank en een top overwaarde …? Wij zijn heel benieuwd

Wij bedanken Florius voor het verpesten van alle dromen en ideeen die wij met ons gezin na jaren hard werken nu eindelijk dachten te konden verwerkelijken.

Thnx!

Als wij een goede uitleg krijgen waarom wij dit niet voor elkaar krijgen?
Maandlast blijft gelijk aan de huidige maandlast.. jaarcijfers zijn verdubbelt en de inkomsten worden alleen maar meer .. Waar gaat dan mis?

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Florius Hypotheken en verzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Dew28