Klacht: Geven nummer niet vrij/beweren dat we onder contract staan

op 09 oktober 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Goedemorgen
Wij van Slagerij Snoek willen graag overstappen naar een andere telefonie aanbieder. Daarvoor moet Belcentrale mijn nummer vrijgeven. zij weigert dit omdat we nog onder contract zouden staan. Echter kunnen en willen ze geen getekende overeenkomst overleggen. Er zijn mails gestuurd op basis waarvan ze beweren een nieuwe contractstermijn te zijn ingegaan. Er is door ons echter NIETS getekend. Volgens ons is het stilzwijgend verlengen van abonnementen al lang niet meer toegestaan. Een afkoopsom waar belcentrale nu op doelt is dan ook niet aan de orde

Wanneer Belcentrale onze nummers vrij geeft voor portering zonder het rekenen van een afkoopsom

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 30 januari 2018 om 17:05 geantwoord

Beste heer Snoek,

Inmiddels hebben we contact met elkaar gehad en is de klacht besproken.
U heeft besloten klant te blijven bij Belcentrale, u heet van ons de toezegging dat u binnen het huidige contract natuurlijk over kunt stappen op VoIP-telefonie.
We hopen u natuurlijk nog lang als tevreden klant te behouden en hopen dat de klacht nu naar tevredenheid is opgelost/ uit de wereld is.

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Heeft op 06 februari 2018 om 14:18 geantwoord

Opnieuw opsomming verstuurd richting belcentrale.

Geachte heer/mevrouw,

Sinds februari 2015 maken wij gebruik van uw diensten, destijds was jullie naam Belvoordeel. Hier is een mondelinge overeenkomst bij gebaad. Op 30 juni 2016 hebben wij een mail van U ontvangen dat per 1 juni 2016 automatisch dit ‘’abonnement’’ naar een ‘’belvrij-abonnement’’ is gewijzigd. In deze mail is er niets beschreven over een einddatum, wel dat dit abonnement naar twee jaar afloopt, met een opzeg termijn van één maand. Het ‘’bel-vrij abonnement’’ zou €94,00 per maand gaan kosten. Mochten wij het hier niet mee eens zijn, hadden we de kans om per brief of mail iets te laten weten, dit is niet gebeurd. Slagerij Snoek heeft bij deze niet bewust ingestemd met een concreet aanbod.
In augustus 2016 is er contact geweest over een belcentrale, jullie gaven aan dat dit niet mogelijk was op een ISDN-lijn, wel over VoIP-telefonie. Hierin waren wij op dat moment niet geïnteresseerd. Wel is er een afspraak ingepland vanuit jullie om hier over te praten, maar wegens drukte aan onze kant is dit deze afspraak niet doorgegaan.
Begin 2017 is jullie naam verandert van Belvoordeel naar Belcentrale. 1 juni 2017, één jaar na het automatisch wijzigen van het ‘’abonnement’’, zijn de ‘’belvrij’’ kosten opeens omhoog gegaan naar €100,58. Over deze prijsverhoging hebben wij geen informatie gehad.
In oktober 2017 hebben wij reeds aangegeven te willen stoppen met jullie diensten. Maar jullie gaven helaas ons nummer niet vrij. Naar heen en weer telefonisch contact te hebben gehad, hebben wij 22 november 2018 via de mail een voorstel ontvangen.
Dit voorstel was een VoIP-aanbod. Als wij per direct geen gebruik meer wensten te maken van jullie diensten, diende wij een afkoopsom te betalen van de maandelijkse abonnementskosten tot aan 30 augustus 2018. Terwijl dat dit ‘’abonnement’’ in juni 2018 verloopt. Er zou een afkoop bedrag van € 901,98 opgesteld worden. Er werd hierbij meteen een voorstel gedaan om daar 20% op in mindering te brengen, waardoor dit terecht komt op € 721,58.

Na telefonisch contact met u op dinsdag 30-01-2018 , waarin u achteraf op klant.nl schrijft dat wij van u diensten gebruik willen blijven maken. Wil ik hierbij duidelijk maken dat dit nog steeds niet het geval is. Omdat u nog steeds geen overeenkomst met handtekening kan laten zien. Wil ik u wijzen op artikelnummer 7.2a van de Telecommunicatiewet. Ik sta juridisch sterk, dus mochten wij op deze manier er niet uit komen ga ik andere stappen ondernemen.

Er is zoals in de bovenstaande mail beschreven geen bindend contract. En hoop hierbij dan ook dat ons telefoonnummer per direct wordt vrijgegeven.

Wat ik verwacht van jullie is dat;

- Het nummer per direct vrijgegeven wordt.
- Mocht er volgens jullie wel een getekend contract zijn opgesteld, ik dit per e-mail graag zou willen ontvangen.

Deze klacht heb ik ook voorgelegd bij het ACM, ook zullen zij, net als Klacht.nl deze mail ontvangen.

Met Vriendelijke Groet,

Alle klachten die gemeld zijn door slagerijsnoek