Klacht: Gevasrlijk rijgedrag van bezorgers

op 22 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De uitgang van ons appartementen complex is gelegen op de hoek van de Kwakelkade en Oosterweezenstraat. Bij het naar buiten gaan werden mijn vrouw mijn twee honden en ik bijna overreden door een auto van twee bezorgers van DHL die plotseling over het trottoir om de hoek kwam vanuit de Oosterweezenstrast. Toen ik hun er op aansprak kreeg ik een grote mond en vonden zij het heel normaal dat zij over het trottoir rijden. Deze hoek is erg onoverzichtelijk door deze actie zelfs levensgevaarlijk. Zij maakten zich snel uit de voeten maar ik kon toch nog een foto maken met het nummerbord. V-085-JH Het is hier al eerder gebeurt dat een voetganger is aangereden de over het trottoir liep.

GEEN rijdende voertuigen over het trottoir. En zeker geen bedrijfswagens met jonge bezorgers achter het stuur.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht.U geeft aan dat u de bezorgers hierop hebt aangesproken maar dat zij dit niet hebben geaccepteerd. Het is van groot belang dat elke chauffeur zich houd aan de verkeersregels. Ik zou er ook graag voor willen zorgen dat de chauffeur hierop wordt aangesproken. Is dit gebeurd op 19 mei? Kan u het tijdstip aangeven?Alvast bedankt voor de aanvullende informatie.Met vriendelijke groet,Eveline DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Henny Trompe

4 maanden geleden - Ja het heeft op 19 mei om 20.01 uur plaatsgevonden. En gelooft u mij alstublieft hij reed echt niet langzaam. Als ik 2 seconden eerder naar buiten was gegaan had ik 1 of twee dode honden gehad en was ik ofen mijn vrouw misschien zelf ook gewond geraakt.

DHL

Heeft op 22 mei 2020 om 13:40 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Bedankt voor de aanvullende informatie. We zullen dit verder uit gaan zoeken en de betreffende chauffeur zal hier zeker op aangesproken worden.
Ik ga ervan uit dat dit niet meer voor zal komen.

Mijn excuses hiervoor!

Judith