Klacht: Getekend voor ontvangst door bezorger? Pakket foetsie

op 12 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 24 nov jl een horloge besteld bij Lucardi. In eerste instantie er sowieso al te lang op moeten wachten omdat DHL hun afspraken niet na kwam. Heb twee dagen thuis zitten wachten op niemand (bij navraag bleek ik eerst niet thuis te zijn, daarna deed de bel het niet en vervolgens stond de bezorger 2 straten verderop, wat een leugens allemaal).
Vervolgens blijkt DHL het pakketje te hebben afgeleverd middels een handtekening van de koper!
Rare was dat ik op dat moment niet thuis was en ook niet heb getekend voor ontvangst, ook mijn buren niet.
DHL schuift het af op Lucardi. En lucardi gaat een onderzoek starten, ik moet een kopie ID etc sturen en telkens navraag doen. Feit is gewoon dat de DHL bezorger gefraudeerd heeft met mijn handtekening. Er was niemand thuis en niemand heeft het pakketje aangenomen. Ik mag nu wachten totdat ik een ons weeg want tja als koper heb je gewoon pech. 0 sympathie of excuses wat dan ook.

Ik ben zo klaar met DHL en hun bezorging. Ik wil weten WIE en WAAR mijn pakketje is. En wie er getekend heeft? Al denk ik dat ik dat antwoord al wel weet. Tevens wil ik gewoon mijn geld terug.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goede middag, Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u uw pakket niet ontvangen heeft en hier ook geen handtekening voor heeft gezet. Heel begrijpelijk dat u hier ontevreden over bent, goed dat u hier een melding van heeft gemaakt bij de verzender van uw pakket. Ik kijk graag even mee naar deze zending maar kan niets vinden met uw adresgegevens. Kunt u wellicht de traceercode sturen? Alvast bedankt voor de aanvullende informatie. Met vriendelijke groet, Janneke DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Linda2009

9 maanden geleden - Hierbij de traceercode die ik al eerder al heb doorgeven. Ben heel benieuwd hoe lang dit onderzoek nog gaat duren. Code: 3SLCD003200723 Vr Gr linda

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 december 2017 om 14:03 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Op 28 november hebben wij uw zending ontvangen en gesorteerd. Op 29 en 30 november heeft er volgens onze informatie een leverpoging plaats gevonden maar is er niemand thuis aangetroffen. Indien u wel aanwezig was betreuren wij dit uiteraard ten zeerste. Op 1 december is volgens onze gegevens tijdens een 3e leverpoging uw pakket geleverd. U geeft aan dat u de zending niet heeft ontvangen. Uiteraard willen wij dit heel graag verder onderzoeken. Het is spijtig te horen dat u ons advies al afschuiven ervaart. De reden dat wij u doorverwijzen naar de afzender is dat onze opdrachtgever ons kan verzoeken om een onderzoek voor u te starten. Tevens kan de afzender ons voorzien van specifieke informatie over het pakket waardoor wij dit onderzoek nauwkeuriger kunnen uitvoeren. Om die reden wil ik u adviseren alsnog bij de afzender te vragen om een onderzoek bij ons op te starten. Zodat wij voor u kunnen onderzoeken of en waar uw pakket geleverd is. Wij gaan er vanuit dat de afzender u als klant verder op de hoogte houdt van het onderzoek.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 12 december 2017 om 17:01 geantwoord

Dit is geen oplossing. De verkoper heeft al een klacht aangemaakt dus als het goed is zijn jullie daar mee bezig. Mijn klachten gaan voornamelijk over het feit dat jullie liegen naar mij. Ik heb tussentijds contact gehad. Zoals ik al schreef, eerst zou ik niet thuis zijn, daarna deed de bel het niet, toen stond de bezorger 2 straten verder. Bij de 2e poging moest ik tussen 14:00 en 17:00 uur thuis zijn, dat was ik. Maar toevallig kwamen jullie om 17:15 uur (toen ik dus net de deur uit was). Feit is dat er is getekend met mijn initialen door iemand (geen buren), wie dan? Er lag geen briefje in de brievenbus en het pakketje zou geleverd zijn (kon ik zien in de status) dus waar is het pakket (oke dat zoekt de verkoper nu uit bij jullie) en WIE heeft er getekend (namens mij) dat is gewoon fraude. Ik lees hier online de meest vreselijke verhalen en telkens komt het op het zelfde neer. Het verplaatsen van het probleem/klacht zodat jullie zelf geen blaam treft. Echt schandalig.
Dus nogmaals ik wil weten wie heeft er getekend voor het pakketje wat verdwenen is (en natuurlijk waar het pakket is).
Vr gr

Alle klachten die gemeld zijn door Linda2009