Klacht: Gestolen goederen

op 08 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen zaterdag een envelop de brievenbus ingegooid, met wat kadotjes omdat ik het niet redde om naar een verjaardag van een vriendin te gaan. Gisteren (03/06/2016) kreeg ik de envelop retour. De envelop is opengetrokken en de halve inhoud is eruit gestolen. Het bevatte een nagellakje, een ketting en een armband. De ketting en de armband zaten in een mooi kadozakje, met daaromheen extra krantenpapier en bubblewrap tegen beschadiging. De gehele inhoud was nog niet eens 20 euro waard, een inhoud waarvan je niet denkt deze te zou moeten verzekeren, want een beetje vertrouwen in deze organisatie mogen we wel hebben toch? Ik kreeg dus deze envelop retour, opengerukt en de bubblewrap en krantenpapier is open gesneden en de armband en ketting uit het zakje gestolen. Het lege zakje en de nagellak kreeg ik netjes terug, maar de armband en ketting waren nergens te vinden. Via Twitter contact gehad, onder de mum van \\\’Het is niet verzekerd, dus we doen er niets mee. Het was vast een sorteerfout, want dit zien we vaker\\\’. Vervolgens gevraagd wat voor sorteermachines ze daar dan wel niet hebben die de inhoud uit een goed verpakt zakje kunnen halen. Natuurlijk krijg ik hier geen reactie meer op. Ik had er foto\\\’s bij gevoegd, maar hier lijkt niet eens naar gekeken te zijn.

Een vouw of een beschadiging is een sorteerfout die men op de koop toe neemt als er iets onverzekerd wordt verstuurd, dat kan altijd gebeuren. Maar dat daadwerkelijk de inhoud er half uit wordt gestolen kan geen sorteerfout meer zijn en dat is zeker niet iets wat je nu mij als consument moet kunnen verwijten als \\\’eigen risico\\\’. POSTNL schuilt zich achter het machtspositie die ze hebben in deze markt!

Een schadevergoeding van 15 euro, omdat dit de waarde van de ketting en de armband heeft. Nagellak was 5 euro, maar deze was wel terug retour.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 juni 2016 om 11:02 geantwoord

Geachte mevrouw Waarts,

Het spijt me heel erg om te vernemen dat u deze zending beschadigd retour heeft ontvangen en dat een gedeelte van de inhoud ontbreekt. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat hiervan een klacht is opgemaakt om dit intern in de gaten te houden. Helaas is briefpost onverzekerd en ook niet te traceren dus ik kan helaas niet voor u achterhalen wat er met uw zending is voorgevallen. Maar omdat u aangeeft dat het om sieraden gaat heb ik u per post een navraagformulier toegezonden. Dit formulier kunt u invullen en terugsturen, zodat er nog nagekeken kan worden of de inhoud van uw zending bij ons is gevonden.

Alle klachten die gemeld zijn door Hendrika Renee