Klacht: Geleverd maar niet ontvangen.

op 22 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de track en trace is het pakket op 21 dec. om 19.43uur door dhl geleverd. Heel vreemd, was gewoon thuis en heb niets ontvangen. Direct binnen 10min. telefonisch contact opgenomen met DHL, kreeg het gevoel niet serieus genomen te worden. Advies om contact met de verzender op te nemen zodat hij/zij de klacht kan indienen. Lijkt mij niet zo moeilijk in 2017 om de chauffeur te bellen met de vraag waar mijn pakket is gebleven toch. Gezien dit voor mij de afgelopen jaren niet de 1e keer is dat ze hun werk niet goed doen heb ik weinig tot geen vertrouwen dat het in de toekomst zal verbeteren.

Zorgen dat pakket alsnog geleverd wordt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 december 2017 om 15:03 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u de zending niet heeft ontvangen. Volgens mijn gegevens is het afgeleverd. Aangezien u aangeeft dat dit niet klopt willen wij uiteraard graag verder voor u kijken of en waar uw zending geleverd is. Dit kan ik echter op basis van de informatie in mijn systeem niet herleiden. Hiervoor willen we graag verder onderzoek doen. Om die reden hebben wij u geadviseerd dit te melden bij de afzender. Zij zijn onze opdrachtgever en kunnen ons verzoeken een onderzoek voor u te starten. Tevens kunnen ze ons voorzien van specifieke informatie over uw zending dat het onderzoek bespoedigd. Zodra de afzender het onderzoek heeft gestart, zal onze backoffice aan de slag gaan.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 23 december 2017 om 09:06 geantwoord

Inmiddels nadat het pakket volgens Track & Trace al geleverd was is het pakket een dag later alsnog afgeleverd. De oplossing waar DHL mee kwam is geen oplossing, standaard antwoorden op klachten die zich al jaren voordoen. Waarom kunnen andere vervoerders / leveranciers wel klantgericht hun chauffeur direct bellen en DHL niet. En natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, maar al meerdere malen is het mij overkomen dat het pakket pas dag(en) later werd geleverd of dat de melding was; bewoner niet thuis (tevens geen briefje in de brievenbus) terwijl er wel iemand thuis was. Dit heeft niets te maken met missers maar met het werk niet naar behoren uitvoeren. Zal het ooit goed komen met DHL ...........

Alle klachten die gemeld zijn door Henk de Boer