Klacht: geldigheid postzegels

op 14 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik kom bij een postnl punt en dan wordt me gezegd dat postzegels waar guldens op staan niet meer geldig zijn evenals de kinderpostzegels van 1999 waar 80 + 40 cent op staat ook de zegel waar zowel gulden als euro waarde op staat is niet meer geldig. Ik vind dit pure diefstal want je hebt er wel voor betaald en toen zei men niet die zijn beperkt geldig. Verder is mij nooit persoonlijk aangegeven dat ze niet meer geldig zijn ik vind dit niet kunnen en die regeling van dat je na 2013 niet meer gulden zegels mag gebruiken vind ik ook niet deugen. Ik las dit op internet ik had dit nog nooit eerder gehoord of gelezen maar kom er nu dan achteraf achter. Ik bedoel dit wordt eenzijdig bepaald door de postnl en postnl komt het wel uit natuurlijk

Als ik geld voor mijn postzegels kan krijgen danwel dat ik ze alsnog kan gaan gebruiken voor op een poststuk. Verder dat iedereen op de hoogte moet worden gebracht persoonlijk en dat de termijn verlengd wordt naar zeg 2018.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2016 om 13:41 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Sempel,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag brieven had willen frankeren met postzegels in Nederlandse guldens, maar dat dit sinds 1 november 2013 niet meer mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat u hierover ontstemd bent, en bied u mijn excuses aan.

Ik kan er niet voor zorgen dat deze termijn wordt verlengd naar 2018, of er voor zorgen dat onze klanten hier persoonlijk van op de hoogte worden gesteld. Voor meer informatie kunt u ook kijken op onze website: http://www.postnl.nl/versturen/postzegels/hoe-frankeren/gulden-postzegels/.

Alle klachten die gemeld zijn door r.sempel