Klacht: Geld uit envelop gestolen

op 05 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb vandaag, 21 nov. 2017, een envelop ontvangen van mijn moeder uit Breda. Het betreft een adres in Zeist. Zij had o.a. 100 euro in de envelop gestopt (2 briefjes van 50). Zij had de envelop uit voorzorg ook nog dichtgeplakt met plakband. Deze viel echter toch geopend op mijn deurmat en natuurlijk was het geld eruit verdwenen! Mijn vraag aan u is hoe wij dit netjes kunnen afhandelen. Ik hoop dat u het niet gaat gooien op “eigen risico” of “inhoud envelop onverzekerd” etc., want dat is natuurlijk niet correct. Wij mogen er tenslotte toch van uitgaan, dat u alleen betrouwbare medewerkers in dienst neemt! En als zelfs het gebruik van extra tape niet afdoende is om uw medewerkers ervan te weerhouden in andermans enveloppen te graaien, dan kunt u mijns inziens de verantwoording niet bij iemand anders neerleggen. Ik hoor graag van u! Vr.gr.

Ik zou graag mijn 100 euro terugzien!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Elbers, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u een geopende envelop van uw moeder had ontvangen waarin twee briefjes van €50 niet meer te vinden waren. Ik kan me voorstellen dat u dit een kwalijke zaak vindt en reageer graag op uw bericht. Ik kan me voorstellen dat u niet blij zult zijn met mijn antwoord. Dit was het antwoord waar u natuurlijk niet op had gehoopt. Toch is het zo dat briefpost onverzekerd is. Het is het risico van de afzender, uw moeder, dat de inhoud vermist kan raken. De afzender blijft dan ook verantwoordelijk voor de zending. Ik kan u als geadresseerde en uw moeder als afzender geen restitutie geven. Mijn excuses voor het ongemak. Er worden iedere dag miljoenen brieven verstuurd. De sortering gebeurt in sorteermachines en hier kan een envelop soms beschadigd of geopend raken. Het is vanwege het ontbreken van een Track&Trace niet na te gaan waar de inhoud vermist is geraakt. Het is dan ook niet aan te raden om geld in een gewone brief te versturen. Wat ik wel voor u kan doen, is een klacht registreren. Hiervoor ben ik benieuwd of uw moeder de brief via PostNL heeft verstuurd. Er zijn namelijke meerdere postorganisaties actief in Nederland. Zat er een excuuskaart bij de envelop? Wat is de naam van uw moeder? Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Elbers, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht LisaElbers

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw, Gezien uw reactie op mijn klacht vind ik het verder de moeite niet om te reageren. Vr.gr. Lisa Elbers

Heeft op 21 december 2017 om 11:12 geantwoord

Geachte mevrouw Elbers,

Hartelijk dank voor uw reactie, het spijt me om te vernemen dat u het niet de moeite vindt om te reageren. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door LisaElbers