Klacht: Geld trekkers

op 21 februari 2018 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Heb de hele meterkast laten aan passen naar 3 fase zodat liander bij het aanbieden van een slimme meter een 3 fase meter kon plaatsen i.p.v. een 1 fase meter.
Telefonisch door de klantenservice werdt mij verteld dat omdat ik aan de beurt was voor een slimme meter dit kosteloos gedaan kon worden door liander.
Vandaag een medewerker van liander aan de telefoon gehad om dit bevestigd te krijgen.
Heel onvriendelijke medewerker en die meld dat dit €204,- moet gaan kosten terwijl de medewerker een dag eerder zei dat dit kostenloos kon.
Ik voel me hierin bedonderd het heeft al geld gekost om alles te laten aanpassen en nu wil liander nog meer geld hebben. Terwijl dit in het landelijke project meegenomen kon worden volgens de klantenservice van liander.

Graag een goede oplossing en kosteloos een andere meter.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Liander

7 maanden geleden - Beste heer Rinkens, Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er verschillende antwoorden worden gegeven. De meterwissel is kosteloos tijdens ons aanbod. Echter hangen wij een meter terug met hetzelfde aantal fasen. Als er van 1-fase naar 3-fasen gegaan moet worden zijn hier altijd kosten aan verbonden. Hiervoor kan een aanvraag worden ingediend via www.mijnaansluiting.nl. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Suzanne Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht edwinrinkens

7 maanden geleden - Beste Suzanne, Aan excuus heb ik niets ik zit nu met kosten voor iets waar ik nog niks aan heb omdat ik jullie nu ook nog eens moet gaan betalen voor precies dezelfde werkzaamheden dan wat er al gedaan is. Het enige wat er nu ontbreekt is een andere meter. De rest van alle werkzaamheden die jullie moeten uitvoeren zijn al gedaan.

Alle klachten die gemeld zijn door edwinrinkens