Klacht: Geld terug voor order 6BA54XH

op 07 april 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

oorspronkelijke klacht (503964): Ik heb een verzendlabel gekocht bij postnl, echter deze blijkt maar 5 dagen geldig te zijn en ik kon mijn pakje niet binnen de gestelde termijn versturen. Het gaat om een label voor de USA en dit koste me dus euro 25,95. Hoe kan het zijn dat een verzend label verloopt? Het is geen melk!
Ik heb betaald voor een dienst maar krijg deze niet geleverd. Bij online aankopen geld zelfs een bedenktijd van 14 dagen en bij POSTNL verloopt de afgenomen dienst na 5 dagen!

eerdere reactie op deze klacht van postnl:

Geachte heer Kuus,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u niet op de hoogte was van de geldigheidsduur van uw pakketzegel.

De betreffende informatie is aanwezig in de Algemene Voorwaarden en de FAQ. U kunt deze informatie hier vinden: https://onlineverzendservice.postnl.nl/home/knowmore Restitutie van gevolgschade is eveneens uitgesloten in de Algemene Voorwaarden.

Mijn reactie hierop:
Nu zie ik op de site van postnl dat je binnen 14 dagen wel je geld kan terug vragen. Dat was niet mogelijk ten tijde van deze klacht! Ik heb wel binnen deze termijn contact opgenomen met Postnl maar werd verwezen naar de 5 dagen termijn. Ik wil alsnog mijn geld terug. Beetje hypocriet om te verwijzen naar de algemene voorwaarden en terwijl de wettelijke termijn van 14 dagen wordt genegeerd en later wel de mogelijkheid voor teruggave binnen 14 dagen toe te voegen. Een zeer trouwe (al 10 jaar ongeveer 150-200 pakjes per jaar) teleurgestelde klant.

geld terug.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 07 april 2016 om 11:06 geantwoord

Geachte heer Kuus,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een verzendlabel heeft gekocht, maar dat u niet op de hoogte was van deze geldigheidsduur. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend voor u is, mijn excuses voor het ongemak.

Helaas kan ik u niet veel anders vertellen dan mijn collega. Zoals aangegeven in de Algemene Voorwaarden en de FAQ is een label 5 dagen geldig. Betreffende de restitutie aanvraag, dit is inderdaad mogelijk binnen 14 dagen, maar alleen wanneer u bijvoorbeeld het label niet had ontvangen, of als deze niet correct was. In dit geval is het helaas niet mogelijk om restitutie aan te vragen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!

Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Reactie van de melder van de klacht Peter Kuus

1 jaar geleden - Aan Robin van Klacht.nl: Lijkt allemaal heel goed, zoveel klachten opgelost door postnl, maar als ik kijk dan hebben veel klachten de status opgelost terwijl er alleen maar een afwimpel antwoord van postnl gegeven. Dit zijn geen oplossingen!!

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Kuus