Klacht: Geld tegoed en bankgegevens ongevraagd in account.

op 02 juni 2017 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

1)Op 18 mei 2017 een bestelling geplaatst met ordernummer 80006975200 en deze op 23 mei 2017 in zijn geheel retour gezonden met barcode 3STLMA11187697. Deze bestelling heeft een waarde van € 130.87 waarvan ik slechts € 79.05 heb ontvangen.
2) Op 22 mei 2017 een bestelling geplaatst met ordernummer 80007020973 en hiervan retour gezonden JURK GEEL/GROEN GEBLOEMD
Bestelnr.: 950197 / Maat: 036 / Prijs: € 29,99 met barcode 3STLMA11227980

Op 28 mei ongevraagd, dus niet telefonisch afgehandeld!, een order ontvangen met ordernummer 10000885975 en deze retour gedaan op 2 juni 2017 met barcode 3STLMA11267812. Het betreft artikel JURK AQUAPASTEL
Bestelnr.: 929745 / Maat: 036 / Prijs: € 29,99. In mijn account staat dat ik een telefonische bestelling hiervoor heb gedaan en hiervoor wordt een bedrag van € 0.90 ct in rekening gebracht door Bonprix. Ik heb echter nooit met Bonprix gebeld en doe dat ook nooit vanwege het bewijsmateriaal per e-mail.
3) Op 22 mei 2017 een bestelling ontvangen met ordernummer 80007020973. Hiervan is op 2 juni 2017 het volgende artikel binnen de door Bonprix gestelde retourtermijn retour verzonden met barcode 3SLFVZ383037001 zonder afzender: JURK VINTAGE ROZE
Bestelnr.: 925252 / Maat: 036 / Prijs: € 38,99. Deze laatste heb ik in een bubbelverpakking gedaan aangezien ik dit artikel later heb geretourneerd en hiervoor geen Bonprix verpakking meer had. Ik ben hierin vergeten de afzender te vermelden.
—————————————————————–
Van de laatste twee geretourneerde artikelen kan ik mij voorstellen daarop nog geen reactie te hebben gehad aangezien deze vandaag pas zijn geretourneerd. Echter de voorgaande artikelen zijn reeds lang bij Bonprix binnengekomen en zeker de eerste order is allang verwerkt. Waar is mijn geld?!!!

Verder heb ik in mijn account ontdekt dat Bonprix mijn bankgegevens bewaard zonder mij hiervan in kennis te stellen. Ik heb een eerdere bestelling betaald via de bank. Echter, nu betaal ik met Paypal en wil mijn bankgegevens verwijderd hebben. Ik heb inmiddels Bonprix laten blokkeren bij de bank, maar wil dus geen bankgegevens in hun systeem! Bonprix reageert hierop dat het niet mogelijk is de bankgegevens te verwijderen. Uiteraard kan dit wel en ik eis dat mijn bankgegevens meteen verwijderd worden!

Gewenste Oplossing:

1)Mijn geld terug van alle retouren met een waarde van € 99.87! Administratiekosten onmiddelijk laten vervallen aangezien ik nooit heb gebeld met Bonprix en dit dus gewoon een leugen is van een of andere medewerkster/medewerker . De klantenservice ondertekent met het algemene \\\"Anna\\\".
-------------------------------------
2) bankgegevens onmiddelijk verwijderen!
Verzendkosten laten vervallen als goede service na het vasthouden van mijn geld!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 06 juni 2017 om 10:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Sanders, wij hebben uw bericht in gode orde ontvangen. Om op uw verzoek in te gaan werden uitzonderlijk de administratiekosten afgeboekt van de bestelling van 28 mei. Zodra de retourzending arriveert in ons magazijn ontvangt u een terugbetaling. Na ontvangst van de terugbetaling kunt u opnieuw contact met ons opnemen, zodat uw bankgegevens verwijderd kunnen worden. Het team van bonprix

Heeft op 06 juni 2017 om 18:33 geantwoord

Welke administratiekosten?! Er is immers geen bestelling gedaan! Het betrof een ruiling waar ik een vraag heb gesteld via email. Voor dat ik het wist had de klantenservice een order geplaatst met administratiekosten! zonder mijn toestemming! De enige oplossing is mijn geld terug, zie eerdere opmerking in mijn klacht, zonder het fictieve bedrag van € 30.89 in mindering te brengen!
Hoe kan Klacht.nl de status op OPGELOST zetten ALS ER NIETS IS OPGELOST?!!
U bent mij de bedragen schuldig van de volgende artikelen:
Ordernummer 80006975200 met een bedrag van € 109.94. Hiervan is alles vooruit betaald en behoort u mij dit exacte bedrag terug te betalen!
Order 80007020973. hiervan is het vooruitbetaalde bedrag €98,97. Van deze order zijn twee artikelen retour verzonden, zie mijn eerste bericht en heb ik ongevraagd een nieuw artikel toegezonden gekregen met extra adminkosten. Het betreft artikelnummers 925252 en 950197 . Hiervoor heb ik ongevraagd artikelnummer 929745 toegezonden gekregen. Dit in de plaats van 950197. Hiervoor heeft men mij een bedrag van € 30.89 in rekening gebracht waarbij dus €0.90 ct aan adminkosten. Dit accepteer ik uiteraard niet! Artikelnummer 925252 is iets later retour verzonden, maar hebben ze volgens mijn barcode inmiddels binnen!Alle bestellingen zijn vooruit betaald. Er kan dus géén sprake zijn van extra kosten en al helemaal niet omdat ik geen bestelling heb gedaan!!! De enige oplossing is alle genoemde bedragen terugstorten. De adminkosten mogen niet in rekening worden gebracht. De retouren betreffen een bedrag van €68.98. Bonprix verteld onwaarheden en zegt dat de adminkosten uitzonderlijk zijn afgeboekt van hun bestelling van 28 mei, maar niets is minder waar! Ik heb hun al ingelicht rechtsbijstand te zullen inschakelen. Er kan niets worden afgeboekt van een niet gedane bestelling.

Reactie van de melder van de klacht N. Sanders

2 maanden geleden - Bonprix weigert gewoon om mijn geld terug te betalen, een bedrag van €30.89 hebben ze gewoon ingehouden van mijn tegoed van €130.87. Zogenaamd omdat ik een artikel had besteld: €JURK AQUAPASTEL Bestelnr.: 929745 / Maat: 036 / Prijs: € 29,99. Hierbij tellen ze €0.90ct adminkosten op omdat ik de bestelling volgens hun telefonisch heb geplaatst. Ik heb nooit of te nimmer gebeld met Bonprix en zeker géén bestelling geplaatst. Ik heb hun daarvoor alle emails verstuurd betreffende de communicatie en nog presteren de ganzen om mij te vertellen dat ik hun €30.89 schuldig ben! Dit is pure oplichting! Tevens heb ik het volgende eveneens geretourneerd: JURK VINTAGE ROZE Bestelnr.: 925252 / Maat: 036 / Prijs: € 38,99 Geretourneerd artikel onderweg JURK GEEL/GROEN GEBLOEMD Bestelnr.: 950197 / Maat: 036 / Prijs: € 29,99 Geretourneerd artikel onderweg ----------------------------------------------------------- Tezamen is dit een bedrag van €99.87 wat ik nog moet krijgen van hun! Ze doen alsof ze dom zijn of zijn het, want ik heb vandaag het volgende bericht gekregen: Beste N. Sanders, Klopt alles is aangekomen, maar u heeft op 28/05/2017 een bestelling geplaatst met betaling na ontvangst met een bedrag van 30,89 euro. Dit is verrekend met uw tegoed, het restant 79,05 euro, is naar u overgemaakt op 02-06-2017. Met vriendelijke groeten, Anna Klantenservice --------------------------------- Beste N. Sanders, Ordernummer 80006975200 zijn onlangs de retouren van verwerkt. Er is op 02-06-2017 een terugbetaling van 79,05 euro overgemaakt naar u paypal account. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Anna Klantenservice ------------------------------- Nee, dit accepteer ik niet. Alle artikelen zijn retour gegaan en aangekomen dus wil ik mijn geld terug! een andere oplossing is er niet. Uitstaand tegoed van Bonprix bij mij: €99.87!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door N. Sanders